به گزارش خبرآنلاین، بابک نهرین در جشن اردیبهشت تئاتر آذربایجان شرقی با بیان اینکه روز جهانی تئاتر با هفتم فروردین ماه و ایام نوروز مصادف بود، اظهار کرد: فرصت نشد که در روز جهانی تئاتر میزبان هنرمندان باشیم؛ چرا که اکثریت هنرمندان تئاتر در مسافرت بودند، امروز این فرصت را فراهم شد تا با بررسی مشکلات و وضعیت تئاتر به تبادل‌نظر بپردازیم.

وی با ارائه‌ی گزارش عملکرد انجمن‌های هنرهای نمایشی در سال ۹۵ و همچنین آمار نمایش‌های اجرا شده در تئاتر شهر تبریز، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در طول سال همواره در این مکان اجرا داشته باشیم و حتی در ایام محرم نیز نسبت به اجرای سوگواره‌ها اهتمام داشته‌ایم.

نهرین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در ایام سال توسط انجمن هنرهای نمایشی استان، یادآور شد: از ابتدای آغاز مدیریت، بازسازی تئاتر شهر تبریز را شروع کرده و در این راستا تلاش زیادی کردیم، چرا که مورد بی‌مهری و بی‌توجهی زیادی واقع شده و به ویرانه بدل شده بود.

وی اضافه کرد: از ابتدا تلاش کردیم که به وضعیت تئاتر شهر تبریز رسیدگی کرده و آبرومندانه به میزبانی مردم برویم تا تماشاگران در این راستا رضایت نسبی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش کمرنگ هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها تاکید کرد: از سال‌جاری نگاهی ویژه به این حوزه داریم و انجمن هنرهای نمایشی و کلاس‌های آموزشی را در شهرستان‌ها فعال خواهیم کرد.

نهرین اضافه کرد: متاسفانه شهرستانها تاکنون کم کاری داشته اند، ساز و کار اشتباهی وجود دارد که متاسفانه این گروهها جشنواره محور شده اند، اما امسال جشنواره با رویکرد متفاوتی با تاکید بر کیفیت آثار خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی تعداد گروهای ثبت شده استان را 15 گروه نمایشی اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۱۵ گروه ثبت شده در شان تئاتر منطقه با این پشتوانه تاریخی نیست در حالیکه امروز در بسیاری از استان‌های دور افتاده حداقل ۳۰ گروه ثبت شده وجود دارد.

بایک نهرین اضافه کرد: از پیشکسوتان بزرگوار عرصه تئاتر استان خواستاریم تا با تجمیع هنرمندان جوان و تشکیل گروه‌های نمایشی به رونق و ارتقا کمیت و کیفیت آثار هنرمندان استان جانی تازه بخشند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سال‌جاری با ارتقا سخت‌افزاری و امکانات حوزه تئاتر با هنرمندان این عرصه دست به دست هم داده و کارها و اجراهای شایسته‌ای در تبریز و شهرستانها ارائه دهیم .

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در رابطه با ایجاد زیرساختهای لازم برای گروههای نمایشی به منظور برگزاری اجراهای عمومی در خارج از کشور گفت:  ما با انجمن هنرهای نمایشی باکو مذاکراتی داشتیم که نتایج خوبی در پی داشت و خوشبختانه بستر مناسبی برای اجرای نمایش توسط هنرمندان تبریز در باکو مهیا شده که از نمایش‌های ترکی سازگار ا ذائقه مردم استقبال بالایی می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 633551
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.