به گزارش دوشنبه ایرنا، محمدصادق پور مهدی در همایش شوراهای شهر وروستا در ملکان افزود: اطلاع رسانی بموقع از وضعیت جوی و آمادگی قبلی مردم و مسئولان در کاهش خسارت بسیار مهم است، چنانکه در شهرستان ملکان این آمادگی موجب شد علاوه بر جلوگیری از گستردگی سیل خسارت جانی نیز نداشته باشیم ومنازل نیز آسیب نبینند .
معاون عمرانی استانداری با تاکید براینکه هرگونه تجاوز به حریم رودخانه ها وایجاد باغ و مزرعه و ساخت مسکن در این محدوده جرم تلقی می شود، گفت: با این گونه متخلفین به شدت برخورد خواهد شد، زیرا در سیل اخیر هم این موضوع موجب افزایش خسارت جانی و مالی شد.
پورمهدی افزود: یکی از وظایف مهم دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها حفاظت از بستر و حریم رودخانه هاست و در صورت مشاهده، افراد خاطی باید به مراجع ذی صلاح گزارش شوند.
وی همچنین از وضع نامناسب نظافت و بهداشت کنار جاده های ورودی و خروجی در ملکان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه این شهرستان ویترین پیشانی استان آذربایجان شرقی است، وجود نایلون و پلاستیک های یکبار مصرف در حاشیه و کنار جاده ها وضعیت بسیار نامناسبی را ایجاد کرده است.
فرماندار ملکان نیز در این همایش افزود: از 82 روستای این شهرستان تاکنون در 61 روستا طرح هادی اجرا شده و امسال نیز برای اجرای طرح هادی در 7 روستا 11 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
محمدباقر خانی گفت: همچنین امسال 150هزار متر مربع از معابر وخیابان ها در روستاهای این شهرستان آسفالت خواهد شد.
وی افزود: در سال گذشته 25درصد قیر رایگان اختصاصی به استان به ارزش 21میلیارد ریال در این شهرستان مصرف شد.
امام جمعه ملکان نیز در این همایش بر دفن اصولی و بهداشتی زباله در روستاها تاکید کرد و گفت: متاسفانه دربعضی روستاها زباله ها در حاشیه روستاها ریخته می شود که فضای بسیار نامطلوبی را ایجاد کرده است.
حجت الاسلام زمانی افزود: شوراهای اسلامی باید با آگاه سازی مناسب مردم وهمچنین دفن صحیح آن از بروز بیماری های احتمالی در این زمینه جلوگیری کنند.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: قادر منجمی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7228/5
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.