به گزارش ایرنا، احمد جهانسری روز یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه پیام نور تبریز، با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمنان ما ناخرسندند از اینکه نمی توانند دسترسی لازم به فضای سایبری ما داشته باشند، زیرا که حفظ جان انسان ها و حفظ سرمایه های موجود وظیفه اصلی و اساسی پدافند غیرعامل است.
وی با بیان اینکه دشمن با روش‌های مختلف به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در حال حاضر دشمن به شیوه‌های نرم روی آورده است که لازم است برای مقابله با آن، آگاهی لازم در جامعه افزایش یابد.
جهانسری، فضای مجازی را یکی از راه‌های نفوذ دشمن دانست و با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: همه باید با خطرات و تهدیدهای فضای سایبری و نحوه مقابله با آن، آشنا شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد دو هزار نفر از مدیران مدارس و آموزش و پرورش استان در مقاطع مختلف ، آموزش‌های پدافند غیرعامل را سپری کرده‌ اند که این افراد می‌ توانند اصول پدافند غیرعامل را به دانش ‌آموزان نیز یاد دهند.
جهانسری افزود: از طرح های پروژه ای در راستای آموزش پدافند غیرعامل حمایت می کنیم و علاوه بر آن از طرح پروژه های سربازی نیز حمایت های لازم صورت می گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی خواستار استفاده تمام دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی از مشاوران امنیتی در فضای سایبری شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.