به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به  اینکه از هر بلای طبیعی که اتفاق می افتد باید برای رفع موانع و پیشگیری از تکرار آن درس بگیریم، ابراز داشت: امروز تصویب می‌کنیم که سازمان آب منطقه‌ای استان مکلف به بازگشایی مسیر رودخانه‌ها شود و همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید با آب منطقه‌ای برای مسیر گشایی رودخانه‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در داخل شهر تبریز در اثر مرور زمان و عدم بارندگی، از زیر پل‌ها گذر خودرو داده شده است اظهار داشت: در تبریز در کنار همین گذرهای رودخانه مجوز ساختمان‌های 10 طبقه هم داده شده است که آبستن بزرگ حوادثی از قبیل سیل است.

جبارزاده  با اشاره به اینکه مجبوریم این تصمیم تلخ را بگیریم که تمام پروژه‌های آب منطقه‌ای استان متوقف و همه اعتبارات به سمت بازگشایی مسیرها و رفع دخل و تصرف در مسیرها هزینه شود، تصریح کرد: در این راستا حمایت دستگاه قضایی را نیاز داریم که دادگستری هم اعلام کرد که قانون برای این کار وجود دارد و اگر در این زمینه مقاومت شود، دادگستری آماده کمک به آب منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در سال 87 شورای ترافیک آذرشهر مجوز عبور از زیر پل را داده‌اند که امروز می‌بینیم تصمیم درستی نبود گفت: هر مجوزی در گذشته در موارد مشابه حادثه خیز داده شده باید بازنگری شود. در مواردی هم که مجبور به استفاده هستیم، تا اصلاح مسیر باید در اولویت قرار گیرد.

جبارزاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی های اداره کل هواشناسی برای پیشگیری از بحران کافی نیست، ابراز داشت: باید تجهیزات هواشناسی متناسب با تشخیص‌های منطقه‌ای و نقطه‌ای به‌روز شود که در طول امسال هواشناسی و سایر دستگاه‌های مرتبط با بحران تجهیزات به‌روز و نوسازی شده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632387
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.