به گزارش ایرنا، منصور آیرم روز شنبه در نشستی با فرماندار جلفا به منظور بررسی مسایل مرزی این شهرستان و جمهوری خودمختار نخجوان اظهار کرد: نخجوان در زمینه طرح های مختلف تولیدی، خدماتی و صنایع ظرفیت های فراوانی دارد و می توان از این ظرفیت برای تولید و اشتغال استفاده کرد.
وی گفت: زیرساخت های لازم برای فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران ایرانی در جمهوری نخجوان فراهم است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در زمینه توسعه روابط دوجانبه در عرصه های کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی گام های موثری برداشته شده است، افزود: در صورت اهتمام جدی مسوولان برای رونق فعالیت های اقتصادی شاهد گسترش روابط 2 طرف خواهیم بود.
'آیرم'، لازمه رونق اقتصادی در این مرز را بهینه سازی خدمات به اتباع آذری در کنار حفظ و تقویت روحیه مهمان نوازی و نوع دوستی ملت ایران عنوان کرد.
وی در این دیدار که دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان جلفا هم حضور داشت، تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی بین اتباع آذری و ایرانی را خواستار شد.
فرماندار جلفا نیز در این نشست با بیان اینکه عزت و سربلندی اتباع ایرانی در سفر به کشورهای همسایه بهبود یافته است، گفت: این امر در سایه سیاست های مثبت دولت یازدهم در تعامل با کشورهای همسایه تحقق یافته است.
زاهد محمودی ضرورت پیگیری حق و حقوق اتباع ایرانی و دفاع از حیثیت ایرانیان در جمهوری خودمختار نخجوان را از سرکنسول ایران در آن جمهوری خواستار شد.
وی با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی و تاریخی و ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری در جمهوری خودمختار نخجوان، ضرورت استفاده از این ظرفیت ها را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست که در فرمانداری شهرستان جلفا صورت گرفت، در خصوص تردد مسافر، ترانزیت کالا، جابجایی اتباع ایرانی و سایر مسایل مرزی تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
جمهوری خودمختار نخجوان با حدود 400 هزار نفر جمعیت جزو قلمرو جمهوری آذربایجان بوده و به دنبال مناقشه قره باغ و قطع ارتباط این جمهوری با مرکز آذربایجان( باکو)، اتباع این جمهوری از طریق خاک جمهوری اسلامی برای سفر به باکو استفاده می کنند.
ارتباط کشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان از طریق مرزهای جلفا(آذربایجان شرقی) و پلدشت(آذربایجان غربی) امکان پذیر است.
خبرنگار: مقصود هوشمند**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7222/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.