به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مراغه افزود: شهادت تعدادی از مرزبانان غیور توسط گروه های ترورریستی در مرز پاکستان و نیز شهادت عده ای از مسلمانان در افغانستان و نیز جنایت های گروه های تروریستی در سوریه و عراق، با پول مسلمانان و حمایت های آمریکا و غرب در ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری انجام می شود.
وی ادامه داد: حمایت آمریکا از گروه های تروریستی طالبان در افغانستان، سپاه صحابه در پاکستان، داعش و سایر گروه های تکفیری در عراق و سوریه برای سرگرم کردن و انحراف افکار عمومی امت اسلامی از مسئله رژیم صهیونیستی است.
وی اضافه کرد: آمریکا و غرب برای حفاظت از منافع رژیم غاصب صهیونیستی و رونق بازار تسلیحات خود، سلاح های خود را به عربستان می فروشد تا آنها را بر سر مردم مظلوم یمن فرو ریزند.
وی گفت: حمایت از گروه های تروریستی که به جان و مال و ناموس مسلمانان و مردم منطقه رحم نمی کنند بخشی از نقشه های شوم آمریکا برای حمایت از رژیم صهونیستی و منافع آن در منطقه است.
خطیب جمعه مراغه همچنین با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و برخی تحرکات انتخاباتی در شهرها گفت: تمامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط قانون مورد تایید قرار گرفته اند و از این رو تخریب آنان غیراخلاقی و ناپسند است.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به تعدد نامزدهای انتخاباتی در انتخابات میان دوره ای مجلس و شورای اسلامی شهر مراغه افزود: حضور این تعداد از نامزدهای انتخاباتی ضروری نبوده و این امر می تواند منجر به پایین بودن رای منتخبان این شهر در تصدی مسئولیت های جدید آنان شود.
وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: این فیلسوف بزرگ همواره در نشر فرهنگ و آموزه های اسلامی و قرآنی نقشی انکارناپذیر داشت.
وی ادامه داد: کسانی که شهید مطهری را به شهادت رساندند از تفکر متعالی این فیلسوف و عالم بزرگ معاصر در هراس بودند.
وی همچنین روز معلم را به معلمان، اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور که در راه تربیت نسل های آینده اهتمام می کنند تبریک و تهنیت گفت.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.