به گزارشش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز پنجشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان بناب با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه توجه به کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: با توسعه و تجهیز کتابخانه ها می توان در کاهش آسیب های اجتماعی قدم برداشت.
وی افزود: ثواب احداث کتابخانه کمتر از ثواب احداث مدرسه نیست و از این رو خیران محترم باید در امر کتابخانه سازی نیز دست دولت را بگیرند.
فرماندار بناب همچنین با اشاره به ضرورت احداث کتابخانه های روستایی در روستاهای این شهرستان، از خیران خواست با کمک دهیاران و اهالی روستا کلید اولیه احداث کتابخانه های روستایی را بزنند تا در ادامه با مساعدت های بخش های مختلف نسبت به تکمیل آن ها اقدام شود.
فرج اللهی اظهار امیدواری کرد با کلنگ زنی احداث کتابخانه عمومی روستای روشت بزرگ در آینده نزدیک شاهد احداث کتابخانه در سایر روستاهای شهرستان نیز باشیم.
وی در ادامه از شهرداری خواست نسبت به پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی بناب اقدام لازم را معمول دارند.
این گزارش می افزاید، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت فعال سازی انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان گفت: اکثریت روستاهای بناب پرجمعیت بوده و نیاز به احداث کتابخانه دارند.
حبیب صدقی همچنین با بیان اینکه تعداد کتابخانه های موجود در شهر نسبت به جمعیت نیز کمتر است؛ تشریح کرد: علیرغم اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری قبلا 5 هزار مترمربع زمین برای احداث کتابخانه در بناب اختصاص داده اند و جزو مصوبات بود ولی تاکنون هیچ اقدامی در خصوص احداث این کتابخانه صورت نگرفته و با ورود خیران کتابخانه ساز می شود نسبت به احداث این کتابخانه اقدام کرد.
وی تأکید کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل بالای خیران در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی استفاده شود.
صدقی خاطرنشان کرد: بزودی با مشارکت اهالی روستا شاهد کلنگ زنی کتابخانه روستای روشت بزرگ که یک هزار مترمربع زمین نیز توسط اهالی روستا اهدا شده است، خواهیم بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با اشاره به سیاست های دولت در خصوص انتخاب برخی شهرستان ها در کشور به عنوان پایتخت کتاب اذعان کرد: با توجه به اقدامات در دست اجرای مسئولان و مردم شهرستان در خصوص احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی تلاش خواهیم کرد شهرستان بناب را جزو کاندیداهای انتخاب پایتخت کتاب ایران مطرح کنیم و این ظرفیت در بناب وجود دارد.
بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه علی اصغر رحیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر بناب و مسئول انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان بناب با تأکید بر اینکه شهرداری بناب بایستی بیش از این نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی اهتمام نماید؛ گفت: فعالیت انجمن خیران کتابخانه ساز تاکنون در این شهرستان در حد صفر بوده ولی امیدواریم با اقداماتی که در دست اجراست بتوانیم از ظرفیت بالای خیران در احداث کتابخانه های شهری و روستایی استفاده کنیم.
گفتنی است، شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان شرقی واقع شده و شهر بناب هم اکنون دارای دو باب کتابخانه عمومی خواهران و برادران است که این دو کتابخانه نیز به علت واقع شدن در مرکز شهر عملاً از دسترس جمعیت ساکن در مناطق دورتر از مرکز شهر خارج است.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.