مدیرکل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از تحت پوشش قرار داشتن سه میلیون نفر توسط شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در 60 شهرستان ارایه ی خدمات می کند و تعداد انشعابات در سطح استان حدود یک میلیون و 150 هزار نفر است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان پوشش 100 درصدی را در سطح استان دارد که نسبت به میانگین کشوری از وضعیت خوبی برخوردار است.
وی عنوان کرد: همچنین آب و فاضلاب استان از نظر تامین بهداشت جامعه، حفظ جایگاه و ارتقا در کل کشور همواره رتبه اول و دوم را کسب کرده است.
 ایمانلو با اشاره به عمده فعالیت های شرکت آب و فاضلاب گفت: تامین آب با توجه به محدودیت منابع و دفع بهداشتی فاضلاب از عمده فعالیت های شرکت آب و فاضلاب استان به شمار می آید.
وی افزود: هر چند تا کنون مشکل کمبود آب در استان وجود نداشته ولی در سال 93 مشکلاتی داشتیم ولی بحران کمبود آب همواره گریبان گیر ما است و در این میان مدیریت مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه ای برای آبرسانی وجود ندارد؛ تامین آب در توسعه ی شهری باید حتما مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: شبکه ی فاضلاب استان از نظر بهداشتی رتبه ی اول را دارا است و از این رو بیش از 30 آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی در سطح استان وجود دارد.
وی گفت: جهش در توسعه ی شبکه ی فاضلاب استان نیز از دیگر دستاوردهای این شرکت بوده و متوسط درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان درصد بالایی است ولی جای پیشرفت وجود دارد.
ایمانلو تاکید کرد: شبکه ی فاضلاب صرفا به منظور دفع فاضلاب استفاده می شود و بر خلاف تذکرات فراوان همه ی آب ها به این شبکه وارد می شود و در این میان طلاع رسانی می تواند نفش مهمی را ایفا کند.
وی با اشاره به تصفیه خانه ی تبریز گفت: تصفیه خانه ی تبریز قابلیت تحت پوشش قرار دادن حدود یک میلیون نفر را دارد و در صورت تخصیص کامل  اعتبارات، در بازه ی سه ساله شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود.
 ایمانلو افزود: تصفیه خانه ی آذرشهر نیز به منظور استفاده ی حداکثری جهت انتقاب پساب استفاده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از بحران کمبود آب، انجام تحقیقات، تصفیه ی فاضلاب به روش اس پی آر گرانولی با حجم پایین اختراعی و با هدف تولید انبوه، به حداقل رساندن تصفیه خانه های متمرکز، حذف فلزات سنگین و رفع بوی بد ایستگاه های پمپاژ فاضلاب ها از جمله وظایف شرکت آب و فاضلاب استان می باشد.
وی با بیان اینکه تجهیزات آبی 10 شهرستان در سیل اخیر دچار خسارت شده اند، گفت: لیلان، ملکان، تبریز، بستان آباد، عجب شیر، چاراویماق و ورزقان از شهرستان هایی هستند که تجهیزات آبرسانی و خط انتقال آن ها در سیل آسیب دیده و طبق برآوردهای اولیه، حداقل خسارت حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی بیان کرد: بیش از 50 درصد آب تبریز از زرینه رود  و ما بقی از چاه ها تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: کدورت زرینه رود در سیل اخیر بیشتر شد و آبدهی آن به 600لیتر در ثانیه کاهش یافت و آبدهی نهند نیز 1300لیتر بر ثانیه کم شد.
وی با اشاره به ارزان و با صرفه بودن تعرفه های مصرف آب گفت: تعرفه ی تمام شده ی آب در هر متر مکب برابر هزار تومان است که قیمت بسیار ناچیزی به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: خط دو فقط به عنوان پدافند غیرعامل کار شده و خط انتقال ارس به تبریز نیز که بخشی کار شده در صورت تامین اعتبارات در آینده ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.