به گزارش روز دوشنبه روابط ‌عمومی میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، میرهادی قره سید رومیانی با بیان اینکه هیات دولت در جلسه روز گذشته این رویداد فراملی را تصویب شد، افزود: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، تبریز در سال 2018 میلادی به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است .
وی اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی بعد از سازمان ملل و جنبش عدم‌ تعهد بزرگترین سازمان بین‌المللی است که در سال 2013 تصمیم گرفت از هر کشوری در هر سال یک شهر به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شود که در سال 2015 قدس شریف و در سال‌های 2016 و 2017 به‌ ترتیب قونیه ترکیه و مدینه عربستان به ‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شدند.
قره سید رومیانی ادامه داد: بر اساس جدیدترین تصمیم این سازمان، شهر تبریز از جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: بعد از تصویب این مهم در سازمان کنفرانس اسلامی، این مصوبه از سوی سازمان میراث‌ فرهنگی به آذربایجان شرقی ابلاغ شد که زیرساخت‌های اجرایی آن در استان بررسی و تامین شود و بعد از آن با امضای استاندار طی نامه ‌ای به معاون اول رئیس‌ جمهوری برای طرح در هیات دولت ارسال شد و پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت این مصوبه مهم سازمان کنفرانس اسلامی در دولت مطرح و به تصویب رسید.
قره سید رومیانی با بیان اینکه این رویداد یک رویداد محلی و ملی نیست، بلکه یک رویداد فراملی است، گفت: یرگزاری این رویداد آبروی جمهوری اسلامی ایران است و برای این رویداد ساختار‌هایی با برش ملی و استانی تهیه شده است و دو ستاد ملی و استانی نیز دارد.
وی افزود: با برگزاری این رویداد مهم در حقیقت با کشورهای مسلمان برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری وارد رقابت جدی می‌ شویم و همه دستگاه‌ها باید به برگزاری هرچه مناسب‌ تر آن کمک کنند.
قره‌سید رومیانی ادامه داد: ستاد ملی این رویداد با حضور پنج وزارتخانه و به ‌ریاست سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری تشکیل می‌شود.
وی یادآور شد: تبریز دارای 263سال قدمت پایتختی ایران در طول تاریخ است و ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر و حفظ میراث ‌فرهنگی و توسعه صنایع ‌دستی در حوزه های مختلف دارد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان ‌های رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اضافه کرد: در همین ارتباط امروز جلسه ‌ای در محل مجلس شورای اسلامی نیز با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و مهم ترین راهکارهای اجرای این مصوبه مهم و رویداد فراملی در تبریز در حضور معاون رئیس‌جمهوری بررسی شد.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز در 600 کیلومتری شمال غرب تهران از شهرهای قدیمی کشورمان محسوب می شود که سابقه هفت بار پایتخی در سلسل های مختلف حکمرانی کشورمان را در کارنامه خود دارد.
تبریز همچنین به دلیل همجواری با روسیه و قفقاز و نیز عثمانی در قرن های گذشته و به تبع آن ورود مظاهر تمدنی نوین به ایران از آندر دو سده اخیر، به 'شهر اولین ها' معروف است.
خبرنگار: یحیی مرتضایی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.