به گزارش ایرنا، تقی تقی زاده اصل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آمیکو در سال های گذشته با مشکلات متعدد تولیدی مواجه بود اما محصولات جدید و مدرن این شرکت در 2 ماه آینده به بازارهای داخلی عرضه می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون یکی از خودروهای جدید این شرکت در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد که می تواند همزمان به عنوان وانت، سواری و خودروی شاسی بلند مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو یادآوری کرد: امکانات فنی، مکانیکی و سایر امکانات این خودرو در مقایسه با خودروهای خارجی جدید به مراتب بیشتر و از مصرف بنزین کم تر برخوردار است.
تقی زاده اصل، ادامه داد: پایه گازسوز بودن این خودرو سبب حفظ توان موتور در مصرف گاز و تغییر به مصرف سوخت بنزین می شود.
وی درباره زمان آغاز فروش این خودرو گفت: تولید انبوه این خودرو در هفته های آتی آغاز می شود اما به دلیل زمان بر بودن کسب استانداردها برای شماره گذاری خودرو، فروش آن از خرداد امسال آغاز می شود.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو، اظهار کرد: خودروی جدید آمیکو در 2 مدل تک کابین و دو کابین عرضه می شود و جایگزین کردن مدل تک کابین این خودرو به وانت نیسان که فاقد استانداردهای کافی بوده از اهداف تولید این خودرو است.
تقی زاده اصل افزود: این خودروها در کشورهای پیشرفته و به خصوص در آمریکا به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و در ایران نیز می تواند به عنوان یک خودروی ایده آل استفاده شود.
وی یادآوری کرد: این خودرو قابلیت تبدیل شدن به آمبولانس، ماشین های آتش نشانی و سایر خودروهای خدماتی را نیز دارد و مصرف بنزین آن نصف مصرف وانت نیسان است.
تقی زاده اصل در مورد آمار تولید این شرکت اظهار کرد: سالن جدید و خط تولید این خودرو نیز آماده شده و در 2 خط تولید می توان به طور روزانه 150 خودرو تولید و روانه بازار کرد.
وی ادامه داد: میزان تولید سالانه آمیکو می تواند بیشتر از کل نیاز برخی از کشورها باشد و این شرکت توان بالایی برای تولید و صادرات دارد.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو گفت: امنیت این خودرو بالاتر از خودروهای مشابه خارجی است و جایگزینی خودروهای جدید این شرکت می تواند به میزان زیادی از تلفات جاده ای ایران جلوگیری کند.
تقی زاده اصل ادامه داد: آمیکو از شرکت هایی است که در زمینه زیرساخت های کشور فعالیت می کند و کامیون های تولیدی آن در تمام معادن و پروژه های مادر کشور، مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته برنامه های خوبی برای صادرات داشتیم که به دلیل تحریم ها و نبود ارتباط بانکی با مشکلات زیادی مواجه شدیم با این وجود هنوز هم برنامه هایی برای صادرات داریم که با حمایت های لازم دولتی به این مهم دست می یابیم.
تقی زاده اصل اضافه کرد: امیدواریم در سال تولید و اشتغال، شاهد صدور معقولانه و مدبرانه بخشنامه ها و قوانین و حمایت های بیشتر و واقعی تر از تولید کننده ها باشیم.
وی گفت: تولید لودر و لیفتراک نیز در برنامه امسال آمیکو قرار دارد و با راه اندازی خطوط تولید این خودروها، نیاز ماشین آلات داخل کشور در حوزه های ساخت و ساز و پروژه های بزرگ ملی مرتفع می شود.
گفتنی است، در روزهای گذشته اظهار نظرهایی در مورد تعطیلی کارخانه آمیکو در منطقه آزاد ارس منتشر شده بود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.