سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سپاه حرف اول را در مردم داری می زند، افزود: این نیروی عظیم مردمی به دنبال انجام تکلیف خود مبنی بر پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی با نقشه راه مقام معظم رهبری است و در این راه هر آنچه در توان دارد، در طبق اخلاص می گذارد.
وی، اساس تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خلاء های امنیتی و انتظامی در سال های اولیه انقلاب اسلامی بیان و اظهار کرد: بر همین مبنا امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب با دوراندیشی و ژرف نگری خود فرمان تشکیل این نیروی خدوم را صادر فرمودند که سپاه توانست خلاء های آن دوران ناشی از آسیب رسیدن به شهربانی را به خوبی پر کند.
کریمیان با اشاره به تغییرات ساختاری صورت گرفته در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هشت سال قبل، گفت: در این راستا تشکیل سپاه های استانی با ساختار جدید در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیز این تغییرات بسیار موثر و ثمر بخش بوده است.
وی، ماموریت کنونی سپاه را فعالیت های فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان علیه کشور بیان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه میهن اسلامی جزو ماموریت ها و رسالت های ذاتی سپاه های استانی است.
کریمیان با تاکید بر اینکه سپاه در عرصه تامین امنیت کشور، حوزه های دفاعی و نظامی همواره در صحنه بوده و هیچگاه غافل از این نقش مهم خود نیست، افزود: این مجموعه مردمی، در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی به منظور تقویت پایه های نظام جمهوری اسلامی وظایف خطیر و مهمی را بر دوش دارد.
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل برخورداری از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه های مختلف اقتصادی، سازندگی و عمرانی حرف های زیادی برای نحوه مدیریت کشور دارد و اگر نقدهایی از سوی این نهاد درباره این موضوع ارایه می شود، بدون تردید نقدهای منصفانه برای بهتر شدن وضعیت اداره کشور است.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: بر همین اساس، سپاه از هر فرد حقیقی و حقوقی که بخواهد برای مدیریت بهتر کشور گام بردارد، بدون کوچکترین چشم داشتی حمایت کرده و او را کمک می کند و البته هرکس به دنبال تفرقه و ایجاد مشکل در اداره جامعه باشد، سپاه تمام قد با چنین افرادی مقابله خواهد کرد.
کریمیان با بیان اینکه مردم و مسئولان در جمهوری اسلامی در اصل نظام وحدت کلمه دارند، یادآور شد: با وجود برخی اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، رهبری شجاع و مقتدر و مردم با بصیرت، در حال حاضر هیچ گونه مشکل امنیتی در کشور وجود ندارد و بدون تردید برای ایجاد چنین امنیتی چشم های زیادی بیدار است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید منافع و مصالح ملی اولویت اول مسئولان باشد، گفت: باید متوجه باشیم که اگر شعارها با عمل یکی نباشد و روحیه اشرافی گری در جامعه ترویج یابد، آینده کشور دچار لغزش خواهد شد که البته سپاه در برابر چنین تفکراتی ایستادگی کرده و و به آنها باج نداده و نخواهد داد.
کریمیان اظهار کرد: هم اکنون جبهه انقلاب گری و اشرافی گری در مقابل هم قرار گرفته اند و باید ابعاد گوناگون انقلابی گری برای نسل های جدید تبیین و تشریح شود تا سدی محکم در مقابل دشمنان و بدخواهان نظام ایجاد شود.
وی گفت: سعادت دنیا و آخرت ما در انقلابی گری و مقابله با اشرافی گری است که البته این به معنی مخالفت اسلام و انقلاب با ثروت های مشروع نیست.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.