به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی، ضیاءالله اعزازی با بیان اینکه اراده مردم در مدیریت شهر و روستاها بواسطه انتخابات شوراها متجلی می‌شود چرا که مردم با حضور و انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراها می‌توانند گام بلندی در توسعه همه جانبه شهر و روستای خود بردارند اظهار داشت: مردم بایستی به افراد نخبه، کارآمد، با تجربه، متعهد و دلسوز اعتماد کنند و به‌صورت منطقی و به دور از احساسات و حاشیه‌ها نسبت به انتخاب افراد کارآمد و باتجربه اقدام کنند تا برایند کار توسعه و آبادانی باشد.

اعزازی با بیان اینکه شوراهای اسلامی به واسطه جایگاهی که در قانون پیش بینی شده است باعث تقویت گفتمان مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری در جامعه می‌شوند ادامه داد: در واقع شوراها باعث تقویت مدیریت محلی شده و اگر به عنوان پارلمان محلی تقویت شوند، باعث می‌شوند که مردم خود را در همه اتفاقات شهری و روستایی سهیم بدانند.

وی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در دوره اخیر شوراهای شهر گفت: این اتفاقات باعث کاهش اعتماد مردم نسبت به این نهاد تصمیم گیری شد.

نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بررسی دقیق تعیین صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت مطالبه عمومی است تصریح کرد: بدون تردید هیئت‌های نظارت با دقت و جدیت و لحاظ کردن مر قانون و حق الناس رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دادند.

اعزازی از ابتکار عمل هیئت عالی نظارت در مصاحبه با نمایندگان و انتقال تجربه آنها در فرآیند پارلمان‌های محلی قدردانی کرده و افزود: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی رابط بین مردم، دولت و مجلس هستند و نقش مهمی برای انتقال مشکلات متعدد مردم به مسئولان دارند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرجا به مردم اعتماد کردیم و نقش دادیم مردم صادقانه و قاطعانه در صحنه‌های مورد نظر مؤثر واقع شدند.

اعزازی با بیان اینکه سپردن مسئولیت‌ها به مردم یکی از افتخارات نظام است تصریح کرد: شوراها یکی از صحنه‌های مهم برای نقش آفرینی مردم در عرصه مدیریت شهری وروستایی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد ارزیابی عملکرد شوراها باید در مرحله نخست فرآیند این چهار دوره را با آن چیزی که در قانون پیش بینی شده مقایسه کنیم و ببینیم که آیا مسیر همان است که قانونگذار مشخص کرده است یا نه؟

اعزازی افزود: در فرآیند زمانی چهار دوره گذشته شوراها، هم تجربه‌های خوبی کسب شده و هم نقاط ضعف محدودی برای مردم و مسئولان نمایان شد که حاکی از خلأ نظارتی و قانونی بوده که مجلس به دنبال رفع این ایرادهاست.

نماینده مردم شهرستان بناب برای اصلاح قوانین شوراها و رساندن این نهاد به جایگاه حقیقی، نقش مردم و مجلس را مکمل هم خوانده و تاکید نمود: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی بهترین مشاور و بازوان فکری مجلس و نمایندگان هستند و نمایندگان نیز با دید مشاوران محلی به حمایت شوراها نیازمند هستند واین ارتباط دو سویه است.

وی با مثبت ارزیابی کردن افزایش کاندیداهای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در مقایسه با دوره‌های قبلی تاکید کرد: این امر ناشی از شناخت مردم نسبت به جایگاه شوراها و احساس مسئولیت برای نقش آفرینی شوراها در عرصه مدیریتی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625099
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.