محمد نریمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها شامل، آسیب های جدی به باغات و محصولات کشاورزی و نیز زمین های زراعی، جاده های بین باغی، پل های ارتباطی بین باغات و مزارع و نیز انهار سنتی انتقال آب کشاورزی است.
وی گفت: در سیل اخیر 60 کیلومتر از راه بین مزارع و باغات، 33 کیلومتر از انهار سنتی، 40 ابنیه کشاورزی و چهار دهنه پل ارتباطی بین اراضی کشاورزی در این شهرستان بر اثر سیل آسیب دیده است.
وی افزود: بیشترین میزان آسیب به بخش کشاورزی از جمله مزارع پرورش ماهی، باغات و مراکز پرورش دام و طیور در روستاهای آشان، یایشهری، بهنق، کرده ده، قراتلو، احمد آبادو بیانلوجه بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان با بسیج تمامی امکانات درصدد رفع مشکلات در نقاط سیل زده روستاهای این شهرستان هستند.
وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات کشاورزان روستناهای آسیب دیده بر اثر سیل اخیر در این شهرستان اضافه کرد: مهلت دادن به تسهیلات ارائه شده به کشاورزان و نیز تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی بخش های آسیب دیده و ارائه تسهیلات لازم برای کشاورزان آسیب دیده از این بلای طبیعی ضروری است.
شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.
مراغه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 21 هزار و 150 هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.