به گزارش ایرنا، علیرضا تابش روز چهارشنبه در نشست ویژه ستاد بحران کشور در استانداری آذربایجان شرقی افزود: از مجموع واحدهای مذکور یک هزار و 814 واحد احداثی و یک هزار و 186 واحد تعمیری است که این واحدهای تعمیری نیز باید بازسازی اساسی شود.
وی با بیان اینکه 200 و 300 میلیون ریال برای واحدهای آسیب دیده روستایی و شهری تسهیلات پرداخت می شود، اظهار کرد: این تسهیلات در قالب وام های ارزان قیمت 5 درصد به صاحبان واحدهای مسکونی روستایی و شهری که در جریان سیل استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل آسیب دیده اند، پرداخت می شود.
رئیس بنیاد مسکن کشور یادآوری کرد: علاوه بر تسهیلات فوق برای هر واحد روستایی 50 و برای هر واحد شهری 60 میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود.
تابش ادامه داد: برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر سیل نیز 120 میلیون ریال با نرخ سود 5 درصد پرداخت می شود.
وی گفت: تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای مسکونی آسیب دیده 150 میلیون ریال وام بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره است.
رئیس بنیاد انقلاب اسلامی با اشاره به از بین رفتن وسایل زندگی مردم سیل زده اظهار کرد: برای جبران این خسارت برای هر کدام از 3 هزار واحد آسیب دیده 20 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
تابش اعتبار مورد نیاز برای تامین خسارت تاسیسات زیربنایی سیل را 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار از سوی دولت تامین شده و به زودی در اختیار استان آذربایجان شرقی قرار می گیرد.
وی با اشاره به خسارت وارده بر واحدهای دامی آذربایجان شرقی بر اثر سیل اظهار کرد: برای بازسازی واحدهای آسیب دیده 100 میلیون ریال پرداخت می شود.
رئیس بنیاد مسن انقلاب اسلامی مجموع اعتبارهای مورد نیاز برای مناطق سیل زده را 670 میلیارد ریال تسهیلات، 180 میلیارد ریال وام بلاعوض و 700 میلیارد ریال از محل تملک دارایی برای تاسیسات زیربنایی اعلام کرد.
تابش با بیان اینکه از امروز بازسازی واحدهای آسیب دیده از سوی بنیاد مسکن شروع شده است افزود: بازسازی واحدهای مسکونی روستای چنار عجبشیر توسط این مجموعه طی 2 تا 3 ماه آینده اجرا می شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب هیات بلند پایه به همراه رئیس جمهوری از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی بازدید کرد.
در جریان سیل روزهای پایانی هفته گذشته 42 نفر در شهرهای آذرشهر و عجب شیر مفقود و جان باخته اند.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.