به گزارش ایرنا، سردار اصغر عباسقلی زاده روز سه شنبه در جشنواره فرهنگی و هنری مدافعان حرم گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل کریمی در سالن الغدیر دانشگاه پیام نور هشترود برگزار شد افزود : گروه های تکفیری به نام دین می آیند اما به دین ضربه می زنند و متاسفانه از این گروه های فتنه سلفی، وهابی و داعشی که در بین مسلمانان هستند عده ای خواسته و یا ناخواسته می کنند.
وی اضافه کرد: انتظار از جهان اسلام این بود که این فتنه داعشی را در نطفه خفه کنند اما نیت شوم و پلید و شیطانی و مکارانه انگلستان و بی بصیرتی مسلمانان باعث شد این گروه تکفیری تا امروز ادامه حیات دهد و رشد کند.
عباسقلی زاده خاطر نشان کرد: پیامبر برای ادب، احترام، عفت و احیای دین آمده بود حالا کجای رفتار داعشی ها و وهابی ها با پیامبر سنخیت دارد.
وی گفت: اگر امروز وجود مقام معظم رهبری که دید و بینش و حرکاتش برپایه اسلام است نبود داعش وارد کشور ما هم می شد.
عباسقلی زاده همچنین ادامه داد: شهدا رفتند تا سرمان پیش ائمه اطهار سرافکنده نشود و شهدایی که تقدیم حریم ولایت شده اند طبق فرموده رهبری اجر 2 شهید را دارند و انبیاء الهی در عصر حاضر هستند.
وی همچنین به حضورحداکثری مردم همراه با انتخاب آگاهانه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: هدف دشمنان دین و اسلام عقب ماندگی ما و پیشرفت نکردن ایران است.
محمد محمد پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه شهدا راه چند ساله عارفان را یک شبه طی کردند، خاطرنشان کرد: به‌ حق شهادت، هنر مردان خداست و آرزوی همه ماست که به درک، شعور و معرفت شهدا نائل شویم.
وی افزود: انتقال پیام انقلاب و شهدا باید هوشمندانه و با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت ‌های فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای صورت گیرد.
رقیه زارعی رئیس اداره فر هنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز گفت: جشنواره استانی فرهنگی و هنری مدافعان حرم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم اسماعیل کریمی در 5 رشته شعر، عکس، نقاشی، فیلمنانه نویسی و نمایشنامه نویسی با هدف شناخت شخصیت و ابعاد بزرگ روحی و معنوی شهیدان ایران اسلامی بالاخص شهدای مدافع حرم و جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در قالب های فرهنگی و هنری برگزار شد.
وی افزود: 793 اثر به دبیر خانه این جشنواره رسیده بود که پس از داوری تعداد 35 اثر برگزیده شدند.
زارعی گفت: محور و موضاعات این جشنواره شامل نقش تاثیر گذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت، ترسیم چهره زیبای مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم، نقش ایران و حزب الله در محور مقاومت، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین در برابر گروه های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان و ترسیم چهره گروه های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره بود.
در پایان این جشنواره فرهنگی و هنری از خانواده شهید اسماعیل کریمی و نفرات برتر تجلیل شد.
شهرستان هشترود که 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.