به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری، صادق نجفی در جمع معاونان خدمات شهری مناطق 10 گانه اظهارکرد: در سایه تلاش بی‌وقفه عوامل خدماتی و هماهنگی‌های ستادی و روابط ‌عمومی، در جریان بارش‌های کم‌سابقه پایان هفته گذشته فضای کلی شهر، از یک بحران جدی در امان ماند.
وی تاکیدکرد: در وهله اول باید توجه داشت که عوارض، مسیر‌ها و معابر مستعد آب‌گرفتگی که در روزهای اخیر شناسایی شده، امکان بسیار مهمی برای نحوه استقرار و آماده‌باش نیروهای خدماتی در روزهای آتی فراهم آورده است و در وهله دوم، حوزه‌های عمرانی باید بی درنگ پس از مساعدشدن وضعیت آب‌وهوایی، با اصلاح هندسی، ایجاد آبروها و توسعه کانال‌ها، بسترهای لازم برای هدایت آب‌های سطحی را ایجاد کنند.
شهردار تبریز ادامه داد: اولویت عملیات خدماتی باید متوجه مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شود و در این راستا وظایف مناطق 1، 4، 7 و 10 از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
نجفی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، موج جدید بارش‌ها از اواخر شامگاه امروز -29 فروردین- آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس، نیروهای خدماتی باید از هم‌اکنون با همراهی تجهیزات سازمان موتوری و آتش‌نشانی، در بخش‌هایی که پیش‌تر مستعد آبگرفتگی و طغیان تشخیص داده شده، آماده‌باش باشند و این نحوه آماده‌باش، علاوه بر تسریع در عملیات خدماتی، نقش موثری نیز در مشارکت و همکاری شهروندان خواهد داشت.
بارش شدید و مستمر باران در روزهای 24 و 25 فروردین موجب سیلابی شدن مسیل های شهرستان تبریز و خسارت دیدن تعدادی از منازل مسکونی حاشیه رودخانه ها و اراضی کشاورزی همچنین زیرساخت های خدماتی شد.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.