به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه برای مدیریت بهتر انقلاب و نظام هرچه از دستش بر می‌آید کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری هم اکنون در وسط میدان جنگ هستیم، افزود: به برکت خون شهدا و مدافعان حرم امروزه ناامنی و حتی احساس ناامنی وجود ندارد که باید قدردان امنیت و ایجاد کنندگان امنیت باشیم. 

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با عمل انقلابی باید مراحل بعدی انقلاب را با سیر تحولی بگذرانیم، گفت: «انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی» اهداف و آرمان این انقلاب است که باید همه نقشه راه ما بر اساس این تفکر و به صورت الهی باشد تا این امر تحقق یابد. 

سردار کریمیان با بیان اینکه آثار جنگ سخت مشهود است ولی جنگ نرم بی صدا و خزنده و دارای سناریوهای مختلف است که باید با جریان شناسی، دشمن شناسی و اشراف کامل اطلاعاتی بر دشمن تسلط یافت، خاطرنشان کرد: رهبری بیش از 8 سال است که با نام‌گذاری سال‌های اخیر، نشان دادند که دغدغه اقتصادی دارند چراکه اگر آرمان‌های اسلامی را بخواهیم پیاده کنیم باید استقلال اقتصادی داشته باشیم تا استقلال سیاسی داشته و شعارهای انقلاب در حد شعار نماند و به مرحله عمل در آید. 

وی با تاکید بر اینکه نباید طوری اقدام کرد که نه تنها در برابر دشمنان بلکه در برابر غریبه‌ها هم  دست دراز کنیم، تصریح کرد: این امر فقط با استقلال اقتصادی محقق می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، خبرنگاری را بالاتر از افسران جنگ نرم دانست و گفت: خبرنگاران هادی و پیش برنده هستند که عنوان سرداری جنگ نرم را دارند چراکه می‌تواند لشکری را پیروز یا شکست خورده کنند. خبرنگار همیشه سیبل مقابل مدیران، مردم و فرماندهان است و پذیرش مسئولیت خبرنگاری شهامت می‌خواهد. 

وی در ادامه به چالش‌های امروز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تقسیم‌بندی چالش‌ها به بیرونی و داخلی ابراز داشت: دشمن بیرونی  در برابر حرکت انقلاب اسلامی هیچ دوستی با انقلاب ندارد و به دنبال ضربه زدن است ولی در درون کشور افکار لیبرالیسم و سکولاریسم در حال رخنه به داخل حاکمیت است و این چالش جدی نظام است. 

سردار کریمیان با تاکید بر اینکه چالش درونی بیش از بیرونی به نظام ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: خارجی‌ها جرات چپ نگاه کردن و ورود به حریم ایران را ندارند مگر اینکه از درون چراغ سبزهایی دریافت کند.

به گفته وی باید با ایده پاک انقلاب اسلامی و الگو گرفتن از شهدا و رهبری گرفتن از مقام معظم رهبری تلاش کنیم بر افکار لیبرالیسم و سکولاریسم غلبه کنیم، چراکه هزینه‌های زیادی برای ترویج آن صرف شده که در صورت غفلت در آینده انقلاب با مشکل برخورد می‌کنیم؛ به خاطر همین است که رهبری تاکید دارند که امروز در وسط میدان جنگ هستیم و اگر بخوابیم با لگد دشمن بیدار خواهیم شد. 

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی اظهار داشت: افرادی که از بسترهای مسئولیت و حاکمیت به نفع خود استفاده کنند برای ترویج روحیه اشرافی گری و منافع شخصی، در برابر ملت و خداوند مذموم هستند و سپاه به چنین افرادی باج نداده و نخواهد داد. انقلابی‌گری و اشرافی‌گری دو جبهه در مقابل هم هستند و باید شاخصه‌های انقلابی‌گری را برای جوانان و نخبگان تشریح کنیم، یاد بدهیم و یاد بگیریم که در سر دو راهی انقلابی‌گری و اشرافی‌گری، انقلابی‌گری را انتخاب کنیم چرا که در آن عاقبت به خیری است. 

وی با تاکید بر اینکه سپاه هرگز به دنبال خشونت و جنگ‌طلبی و فقر و ... نیست، ابراز داشت: با صراحت می‌گویم که سپاه به دنبال انجام تکلیف و وظیفه پاسداری از انقلاب است و نقشه راه آن رهنمودهای رهبری است؛ سپاه خادم مردم و در مردم‌داری و مردم‌نوازی حرف نخست را زده و در برابر خطرات تهدید کننده مردم سینه سپر کرده است.

سردار کریمیان با بیان اینکه سپاه فدایی مردم و انقلاب اسلامی است که در هرجا برای محرومیت‌زدایی، اشتغال، امنیت، سازندگی، نبرد فرهنگی و ... احساس مسئولیت کرده از قطره فلج اطفال تا موشک پای کار بوده و وارد می‌شود، ادامه داد: اگر مردم را از سپاه جدا کنید، سپاه چیزی ندارد چراکه مردم‌داری و خدمتگزاری سرلوحه اقدامات سپاه بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621023
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.