به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی عصر دوشنبه همراه با تنی چند از نمایندگان مجلس در بازدید از مناطق سیل زده عجب شیر و آذرشهر با بیان اینکه مجلس به جد پیگیر کمک به آسیب دیدگان است اظهار کرد: با دستور رئیس مجلس در این مناطق حضور یافته ایم و وضعیت منطقه به ویژه روستای چنار را از نزدیک بررسی کردیم.
وی با تقدیر از تلاش دستگاه های امداد رسان، استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی افزود: خوشبختانه امدادرسانی اولیه به خوبی در این مناطق انجام شده که امیدواریم در ادامه دیگر نیازها و خسارات مردم آسیب دیده جبران شود.
وی با بیان اینکه در اولین کمیسیون عمرانی مجلس کمک رسانی به مردم منطقه در دستور کار خواهد بود گفت: مردم روستای چنار مردمی صبور و کم توقع هستند و اعتراض و انتظاراتشان بیجا نیست و رفع نیازها و مشکلات مردم باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
رضایی افزود: با اراده ای که در دولت مردان اجرایی آذربایجان شرقی دیدیم انتظار داریم به سرعت مشکلات مردم را حل کنند و نمایندگان نیز به صورت کلی در مجلس این موضوع را دنبال خواهند کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیم کشور عوض شده و با باران های سیل آسا در استان ها روبه رو هستیم و امکان تکرار چنین حوادثی در سایر استان ها نیز وجو دارد لذا وزارت نیرو که متولی اصلی بستر رودخانه ها است باید یک بررسی کلی از مسیر رودخانه ها داشته باشد.
وی با تاکید بر رهاسازی برخی از رودخانه ها که مسیرشان مصدود شده افزود: در مسیر رودخانه ها کشاورزی و ساخت و ساز بی رویه انجام شده که باید وزارت نیرو حتما نسبت به آزاد سازی بستر رودخانه ها اقدام کند.
وی همچنین خواستار باسازی رودخانه قروچای در روستای چنار عجب شیر و افزود: این رودخانه با سنگ های بزرگی که از کوه کنده منازل مردم در روستا را تخریب و مسیر رودخانه را نیز مسدود کرده است و نیاز هر چه زودتر بازسازی و دیوارکشی شود.
در جریان سیل اخیر در جنوب آذربایجان شرقی 42 تن از اهالی شهرستان های عجب شیر و آذرشهر جان خود را از دست دادند.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.