به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه مشترک ستاد بحران آذربایجان شرقی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر پیش‌بینی های سازمان هواشناسی نبود، میزان آسیب‌ها بسیار بیش از این بود اظهار کرد: خوشبختانه هواشناسی با ورود به موقع در صحنه از وقع فاجعه انسانی که مردم در تعطیلات آخر هفته در مناطق مختلف حضور داشتند پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه در سوانح برخی اطلاع رسانی‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد که نادرست بوده و افکار عمومی را مشوش می‌کند افزود: در حادثه سیل آذرشهر علت اینکه مردم دچار سانحه شده‌اند، این است که مردم تعطیلات آخر هفته را در باغات آن مسیر حضور داشتند، در آن روز مرتب نیروی انتظامی به مردم در روز جمعه اخطار می‌دادند که در آن منطقه تجمع نکنند ولی مقاومت می‌کردند که در آخر این اتفاق رخ داد.

استاندار آذربایجان شرقی ا بیان اینکه متأسفیم از این کار که با اطلاع رسانی نادرست مبنی بر معرفی زیر پل غله زار به عنوان مسیر عبوری، افکار عمومی را جریحه دار می‌کنند، گفت: این نهایت بی انصافی است.

وی افزود: در موضوع دیگری برخی در فضای مجازی پخش کردند که در چنار هلال احمر چادر برای استقرار نداده است، این درحالی است که سیل منازل را با خانواده‌های داخل آن برده است، دیگر کسی از خانه‌های تخریب شده نمانده بود که بخواهد در چادر مستقر کند، لذا این نوع خبرها نوعی بی انصافی است که باید انصاف و اخلاق در اطلاع رسانی رعایت شود.

جبارزاده حادثه سیل و داغداری تعدادی از مردم را یادآور شد و با تاکید بر اینکه داغ مردم برای آنها کافی است، ابراز داشت: در حادثه قطار هم برخی اطلاعات غلط به مردم می‌دادند و در این حادثه هم با دادن اطلاعات غلط، مردم را بدبین می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از این فاجعه متاسفیم ولی باید این روند اصلاح شود تا با تجربه گرفتن از این حادثه در آذربایجان شرقی، خانه‌های در بستر و حریم رودخانه‌ها و راه‌های خودرو گذری که از آب راه است، اصلاح شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب در سیل به 12 شهرستان آذربایجان شرقی به بخش کشاورزی با 254 میلیارد تومان وارد شده است، خاطر نشان کرد: مساکن روستایی نیز 14.2 میلیارد و راه‌ها و ابنیه جاده‌ای شهری و روستایی هم 25 میلیارد آسیب دیدند.

جبارزاده با تاکید بر اینکه در این سیل تنها آذرشهر، تبریز و عجب‌شیر آسیب ندیدند، بلکه به 12 شهرستان آسیب وارد شد، گفت: در مجموع تاکنون آسیب وارده سیل بیش از 293 میلیارد تومان برآورد شده است و احتمالاً تغییرات جزئی داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620040
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.