به گزارش ایرنا، هادی بنایی عصر یکشنبه در بازدید از روستاهای پلکانی زنوزق و اشتبین تبریز افزود: با توجه به وجود صنایع دستی شاخص و اقلیم مناسب در روستاهای شاخص آذربایجان شرقی عرصه برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی در این استان فراهم است.
وی اظهار کرد: روستای زنوزق با بهره مندی از هنر جوراب بافی سنتی و همجواری با معدن کائولن از پتانسیل کم نظیری برای ایجاد اشتغال در صنایع دستی برخودار است.
سرپرست هیات نمایندگان طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور یادآوری کرد: با توجه به اقلیم مناسب روستای زنوزق، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی موجب اقبال گردشگران و اشتغال مردم منطقه در حوزه گردشگری می شود.
بنایی در بازدید از روستای اشتبین با اشاره به فرهنگ و پیشینه ارزشمند این روستای تاریخی ادامه داد: زیبایی وصف ناپذیر این روستا و وجود مقبره عارف نامدار حکیم ابوالقاسم نباتی به خودی خود دو موهبت برای آن به حساب می آید که باید از آن ها ببیشترین بهره را برد.
وی گفت: صنعت قالیبافی در این روستا رواج دارد و برای بازاریابی و فروش آن باید تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالان این صنعت شاهد درآمدزایی بیشتری باشند.
بنایی، افزود: با توجه به طبیعت بکر و استقبال گردشگران از حضور در این منطقه باید برای ایجاد زیرساخت های بوم گردی در روستای اشتبین اقدامات لازم انجام شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.