مختار خوش پیمان روز یکشنبه در بازدید از فعالیت هیات نظارت شهرستان بستان آباد، افزود: نقش هیات های نظارت در برگزاری انتخابات سالم و پرشور انکارناپذیر است و البته باید از تلاش های صورت گرفته و جدیت اعضای این هیات ها در بررسی و عمل به قانون قدردانی کرد.
وی با اشاره به نقش ممتاز شوراها در قانون اساسی به عنوان نماد نظام مردم سالار دینی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با توجه به شناخت مردم از نقش شوراها و استقبال بیشتر نسبت به دوره های قبلی، بی شک نقش و اهمیت هیات های نظارت بیش از پیش نمود پیدا می کند.
خوش پیمان با بیان اینکه فصل هفتم از قانون اساسی به امور مربوط به شوراهای اسلامی اختصاص دارد، گفت: این امر نشان دهنده اهمیتی است که در قانون اساسی و چارچوب کلی نظام برای شوراها که منتخبین مردم هستند در نظر گرفته شده است.
وی، به ضرورت همکاری فرمانداران و بخشداران تاکید کرد و افزود: قانون نقش نظارتی هیات های نظارت را مشخص کرده و این ظرفیت نباید تحت هیچ شرایطی محدود شود.
خوش پیمان با اشاره به اینکه عمل به مر قانون مد نظر هیات های نظارت است، گفت : قانون انتخابات و دو قانون فرادستی یعنی قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در جریان نظارت سرلوحه اقدامات ماست.
به گزارش ایرنا، 13 هزار و 936 نفر در آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند که از این تعداد دو هزار و 428 نفر در حوزه شهری و یازده هزار و 508 نفر در حوزه روستایی می باشد.
انتخابات شوراهای اسلامی در یکهزار و 973 روستا و 62 شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
آذربایجان شرقی بیش از سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.