فرماندار شهرستان عجب‌شیر با اشاره به اینکه شرایط مناطق سیل‌زده در شهرستان کاملاً عادی است، ادامه داد: از اداره کل منابع طبیعی استان خواستاریم که زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهند تا بین افراد سیل‌زده که خانه‌هایشان به علت مجاورت با رودخانه آسیب دیده است، تفکیک شود. 

شمس‌الدین مراثی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده‌ی شهرستان عجب‌شیر و با اشاره به اینکه 12 خانواده به طور کلی خانه‌های خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای بروز حادثه، اسکان افراد سیل‌زده توسط اقوام و خویشاوندان انجام گرفته و تاکنون نیاز به اسکان نبوده است. 

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر استان در راستای امدادرسانی و اسکان افراد سیل‌زده، اضافه کرد: درصد کمی از خانه‌های 18 خانوار نیز در جریان سیل آسیب دیده که این خانواده‌ها نیز توسط اقوام خویش حمایت شده‌اند، اما نیروهای هلال احمر آمادگی لازم جهت اسکان سیل‌زدگان را داشته و امکانات مورد نیاز را نیز در اختیار دارند تا در صورت نیاز اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه شرایط منطقه کاملا عادی است، ادامه داد: از اداره کل منا بع طبیعی استان خواستاریم که زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهند تا بین افراد سیل‌زده که خانه‌هایشان به علت مجاورت با رودخانه آسیب دیده است، تفکیک شود. 

مراثی در این خصوص اضافه کرد: این موضوع در جلسته ستاد بحران استان نیز مطرح شده و استاندار محترم در این راستا دستوراتی داده‌اند، امید است با همکاری و مساعدت، در کنار وام و کمک‌های بلاعوض، زمین‌هایی در اختیار عزیزان سیل‌زده قرار گیرد تا خارج از حریم رودخانه و به دور از خطرات دوباره خانه بسازند. 

وی با تاکید بر اینکه سیل در شهرستان عجب‌شیر حدود پنج میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است، خاطرنشان کرد: نابودی نهرهای آب، تخریب لوله‌گذاری‌های جهادکشاورزی برای هدایت آب در مزارع، تلف شدن دام‌ها، تخریب منازل و ... از جمله خسارات مالی این حادثه بوده است. 

وی تاکید کرد: در جریان شهرستان عجب‌شیر، تاسیسات زیربنایی از جمله گاز، برق و همچنین تاسیسات آب‌رسانی دو روستا نیز تخریب شده بود که بازساری شده‌اند. 

وی با اشاره به اهمیت اعطای زمین به افرادی که در جریان سیل خانه‌هایشان را از دست داده‌اند، تاکید کرد: خانه‌های تخریب شده توسط سیل، در حریم رودخانه قرار دارند، محور رودخانه نیز به گونه‌ای است که در میان دو کوه قرار دارد و امکان تغییر مسیر آن فراهم نیست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.