به گزارش ایرنا، علی شهودی روز شنبه در گفتکو با خبرنگاران اظهار کرد: بدنبال بارش شدید باران در استان، گزارش هایی مبنی بر وقوع سیل در تعدادی از روستاها دریافت شد که بمحض دریافت گزارش وقوع سیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیل زده روستای بیرق از توابع باسمنج تبریز حضور یافته و نسبت به مدیریت عملیات های امدادی اقدام کرد.
وی ادامه داد: از روز گذشته تا بامداد امروز شنبه نجاتگران هلال احمر بیش از 16 فقره عملیات امدادرسانی در شهرهای بستان آباد، هریس، هشترود ،مراغه،ملکان ، ورزقان، تبریز و عجب شیر و آذرشهر انجام داده اند.
شهودی گفت: برای بیش از 670 نفر سیل زده امدادرسانی و نسبت به اسکان 133نفر و توزیع جیره غذایی در میان اسکان داده شدگان اقدام شده است.
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به وقوع سیل مخرب و کم سابقه در عجب شیر و آذرشهر افزود: از شب گذشته تیم های کمکی از شهرهای مختلف استان به مناطق سیل زده عجب شیر و آذرشهر اعزام شده اند.
وی گفت: از صبح امروز بالگرد جمعیت هلال احمر با همراهی معاون امداد و نجات استان به مناطق سیل زده آذرشهر و عجب شیر، اعزام و عملیات هوایی جستجوی مفقودان سیل را آغاز کرده اند.
شهودی افزود : هم اکنون بیش از 100 نجاتگر و امدادگر و اعضای تیم واکنش سریع از 11 شهرستان در مناطق سیل زده آذرشهر و عجب شیر حضور دارند.
وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر با بهره گیری از 20 دستگاه انواع خودروی امدادی و یک فروند بالگرد مشغول جستجوی زمینی و هوایی مفقودین سیل هستند.
بدنبال بارش های شدید در روز گذشته باعث جاری شدن سیل در مناطق از استان آذربایجان شرقی شده است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی روز گذشته شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی بود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.