سید شمس الدین مراثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش شدید باران که از دو روز پیش شروع شده بود، عصر جمعه با جاری شدن سیل در پنج روستای این شهرستان خساراتی بر جای گذاشت و باعث مفقود شدن عده ای از روستاییان شد.
وی ادامه داد: سیل به روستاهای حوری، چنار، خانیان، یایچی و دیزج خسارت زد که بیشترین میزان خسارت در روستای چنار و در مسیر رودخانه قوری چای بوده که با طغیان این رودخانه همراه بوده است.
وی اضافه کرد: در اولین ساعات وقوع سیل، رودخانه روستای چنار طغیان کرد و چهار خانه روستایی را به همراه اعضای این خانواده ها با خود برد و به 16 خانه روستایی نیز خسارات عمده ای وارد کرده است.
وی با بیان اینکه در حادثه وقوع سیل در این شهرستان 20 نفر مفقود شده بود گفت: با تلاش گروه های امدادی تا صبح امروز جسد 6 نفر که یک خانم و پنج مرد در بین آنان مشاهده می شود، کشف شده است.
وی افزود: هم اکنون نیز تلاش گروه های جستجو متشکل از سه گروه و با همکاری هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای یافتن 14 نفر از مفقودشدگان و اجساد احتمالی کشته شدگان در این حادثه غیرمترقبه در این شهرستان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: میزان کامل خسارات وارده به مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال بررسی است.
شهرستان عجب‌شیر دارای 2 بخش مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و بخش قلعه‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و 2 نقطه شهری به نام‌ های عجب‌شیر و جوان قلعه و 49 آبادی است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:محمد رستگار
7485/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.