به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرهاد کاظمی در نشست خبری پیش از بازی ماشین‌سازی - پرسپولیس درباره شرایط تیمش در جدول رده‌بندی لیگ برتر گفت: باید بگویم این بازی برای ما، بازی مرگ و زندگی است. برای زندگی ورزشی دست و پا نزده‌ایم، اما امیدوارم برای نمردن تلاش کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی افزود: از بازیکنم می‌خواهم برای پایان ندادن به زندگی ورزشی خود تلاش کنند. در این دیدار احمد کامدار، پیام صادقیان و علی‌عسگری را در اختیار نداریم. امیر حاج‌محمدی هم مصدوم است، اما امیدوارم به بازی فردا برسد. همیشه گفته‌ام اسم، بزرگی نمی‌آورد بلکه روح است که آدم را بزرگ می‌کند که این در بازیکنان ما نه مشهود بود و نه دیده شد. مقابل پیکان و پدیده بازیکنان ماشین‌سازی بدترین نمایش خود را داشتند.

وی با تمجید از تیم پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس تیمی سرحال و یکدست است که از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برد. این تیم برای بردن تلاش زیادی می‌کند تا شرایط تیم خود را حفظ کند. باید مقابل این تیم خیلی تلاش کنیم تا اشتباه نکنیم. مقابل پدیده درست است که فرصت زیادی روی دروازه حریف ایجاد نکردیم، اما روی اشتباه دفاع‌مان گل خوردیم. تیم ما تا زمانی که گل اول را نخورده است خوب کار می‌کند، اما پس از دریافت گل اول تیم‌مان از هم پاشیده می‌شود، چون بازیکنانم روح بزرگی ندارند. مقابل پیکان هم به بازیکنان تذکر دادیم، اما روی اشتباهی ساده نتیجه نگرفتیم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی با بیان اینکه بازیکنان این تیم از جان و دل تلاش نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: در دو بازی اخیر تلاشی در حد یک تیم دسته اولی هم ندیدم. زمانی که پدیده به اینجا آمد شیطنت‌هایی در گوشه و کنار بود که اجازه نداد نتیجه بگیریم. از رسانه‌های استانی تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند و اجازه دادند کارمان را انجام دهیم. من در نیم‌فصل به مدیریت باشگاه گفتم هر بازیکنی که می‌خواهد برود اجازه دهند که از این باشگاه جدا شود، اما کدام تیم این بازیکنان را می‌خواهد؟! برخی از آنان را هیچ‌کس نمی‌خواست. برخی مشکلات و حواشی ایجاد شد و همان‌طور که دیدید من هفته گذشته دستم را بالا بردم و گفتم که نتیجه نگرفتن تیم تقصیر من است. روز اول گفته بودم مربی 10 درصد است، اما 70 درصد عوامل دیگر به مدیریت برمی‌گردد. بازیکنان و هواداران باید تلاش کنند تا تیم نتیجه بگیرد. فکر می‌کنم بازیکنان در این دو بازی همه چیز را تمام شده دانستند. برد پیکان و پدیده خیلی راحت‌تر بود. اگر کسی تیم‌مان را از دور ببیند و فکر کند تیم خوبی داریم این به خاطر نظم تیمی ماست، اما متأسفانه بازیکنان خواسته‌های ما را در زمین برآورده نمی‌کنند.

کاظمی در مواجهه با سؤال خبرنگاری که اعتقاد داشت بازیکنان ماشین‌سازی زیاد مصدوم می‌شوند و این موضوع به خاطر بدنسازی ضعیف این تیم است، گفت: بدنسازی در ابتدای فصل انجام می‌شود. این مصدومیت‌ها هم به ابتدای فصل بر می‌گردد. شاخصه اول برای یک تیم بدنسازی است و شاخصه دوم اهمیت دادن بازیکن به زندگی ورزشی. همیشه به بازیکنانم گفتم که مثلث خواب، تغذیه و تمرین مثلث اصلی یک ورزشکار را تشکیل می‌دهد، اما نمی‌توانم به زندگی شخصی بازیکنان سرکشی کنم و ببینم آنها این مثلث را برای خودشان تشکیل دادند یا خیر. بازیکنان من باید به خودشان می‌گفتند که این بازی‌ها برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد، اما متأسفانه آنها برای زندگی کردن تلاش نکردند. امیدوارم جداقل برای نمردن زندگی ورزشی‌شان تلاش کنند. متأسفانه بازیکنان من نتوانستند تلاش کافی را انجام بدهند. متأسفانه ما در دو بازی اخیر از پیش بازنده بودیم.

وی با اشاره به صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ که گفته بود دیگر اجازه نمی‌دهم مهدی طارمی در پرسپولیس پنالتی بزند خاطرنشان کرد: در مورد نظر برانکو صحبت خاصی ندارم، اما می‌دانم طارمی یک بازیکن تأثیرگذار در تیم ملی و پرسپولیس است و گل‌های زیادی هم به ثمر رسانده است. او عملکرد خوبی دارد و اگر چیپی که در دیدار مقابل الریان زد گل می‌شد، پرسپولیسی‌ها الان شرایط بهتری در آسیا داشتند. هر کسی ممکن است در زندگی‌اش اشتباه کند طارمی هم از این قاعده مستثنی نیست.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در مورد جو ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در دیدار برابر پرسپولیس گفت: ما اصلاً به دنبال بهانه نمی‌گردیم. ما حتی در زمین چمن خوب هم بازی کردیم. تجربه بازی در زمین ایده‌آل را هم داشتیم، اما باز هم نتوانستیم نتیجه دلخواه‌مان را بگیریم. اینها همه بهانه است. به غیر از بازی مقابل استقلال که در برف و بوران بازی کردیم در بقیه دیدارهای‌مان بازیکنان‌مان اصلاً تلاش نکردند. خودمان مقصر این نتایج و این اتفاقات هستیم. ما همیشه می‌گوییم که هوادار به ورزشگاه بیاید، اما 15 نفر بیشتر از ما حمایت نمی‌کنند. سؤال من این است وقتی 15 نفر به ورزشگاه می‌آیند این دلیل می‌شود ما نتیجه را ببازیم و یا انگیزه لازم را نداشته باشیم. هواداران زمانی که باید از ما حمایت می‌کردند، حمایت نکردند.

کاظمی در مورد گلایه‌هایش از بازیکنان این تیم گفت: کسی که قرارداد دارد و پول می‌گیرد، اما مسئولیت‌پذیری ندارد آدم بزرگی نیست و روح بزرگی هم ندارد. در نیم‌فصل که به ماشین‌سازی آمدم همان اول به بازیکنانم گفتم که پنج شش هفته مانده به پایان لیگ از تیم‌‌های مختلف با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند که شما را برای سال بعد می‌خواهیم. من از بازیکنانم خواهش کردم که مردانه تلاش کنند و سپس هر جا دل‌شان می‌خواهد، بروند. در کل از چهار بازیکن تیمم راضی هستم. زمانی که من یک بازیکن جوان را به زمین می‌فرستم او تلاش زیادی دارد، اما متأسفانه بقیه بازیکنانم این‌طور نبوده و نیستند.

وی فضای رسانه‌ای موجود در تبریز را عجیب دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی وقت‌ها برخی افراد بخواهند که برای ما حاشیه‌سازی کنند. من برای این‌طور شخصیت‌ها هیچ ارزشی قائل نیستم. آنها برازنده مطبوعات تبریز نیستند و عوام‌فریبی می‌کنند. کدام مربی وقتی به یک تیم می‌آید بهانه نمی‌گیرد که این تیم را خودش نبسته، اما من این کار را انجام ندادم. در ابتدای لیگ این تیم برای لیگ برتر بسته نشده بود، اما من دم نزدم و گفتم که تیم در لیگ برتر می‌ماند. ما فکر می‌کردیم اگر 12 امتیاز از بازی‌های خانگی‌مان بگیریم در لیگ برتر خواهیم ماند اما نمی‌دانستیم اینطور علیه ما می‌شود. یکی از خبرنگاران در ابتدای ورودم به ماشین‌سازی یکی از خبرنگاران پرسید آیا می‌توانید ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه دارید. من گفتم مطمئن باشید ماشین‌سازی در لیگ برتر می‌ماند، اما اصلاً پیش‌بینی این اتفاقات عجیب و غریب را نمی‌کردم. کار من در داخل تیم است و کاری ندارم که یک نفر با تیم مشکل شخصی دارد یا نه. من در نشست خبری قبل از بازی فقط در مورد آن بازی صحبت می‌کنم و در نشست بعد از بازی هم جوابگوی عملکرد بازیکنانم هستم. من در محاسباتم اشتباه کرده بودم و این اشتباه را هم قبول می‌کنم. من فکر نمی‌کردم که داوری‌ها باعث از دست رفتن 11 امتیاز ما شود. اگر ما این 11 امتیاز را از دست نداده بودیم، الان با 33 امتیاز در رده‌های بالای جدول و با خیالی راحت، به جای سن‌ایچ، چلوکباب می‌خوردیم!

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که از او پرسید فکر نمی‌کنم در زنگی ورزشی‌تان تاکنون به چنین بن‌بستی خورده باشید، گفت: فکر نمی‌کنم این برای ما یک بن‌بست باشد. زندگی ادامه دارد. من نباید ساعت یک بامداد جلوی خانه بازیکن بروم و ببینم که او استراحت می‌کند یا نه، چون اینها وظیفه باشگاه و مدیریت است، اما من این کار را انجام می‌دادم. برخی مشکلات، حوادث و حواشی در اطراف تیم ماشین‌سازی وجود داشت و من می‌دانستم که مسائلی وجود دارد که می‌خواستند به ماشین‌سازی ضربه بزنند، اما نمی‌توانستم آنها را به زبان بیاورم، چون تیم من در هر مقطعی فقط نیاز به آرامش داشت.

کاظمی با بیان اینکه پرسپولیس تا حد زیادی قهرمانی‌اش قطعی شده است و در دیدار فردا هم می‌خواهد که کار را یکسره کند، گفت: پرسپولیس چند محور خوب در زمین بازی دارد که ما برای ضربه زدن به آنها باید محورهای‌شان را خنثی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ماشین‌سازی روی کاغذ هنوز شانس بقا در لیگ برتر را دارد، آیا شما هم فکر می‌کنید که ماشین‌سازی می‌تواند در لیگ برتر بماند، تصریح کرد: انسان در زندگی‌اش همیشه در حال تلاش کردن است. متأسفانه در بازیکنان من روحیه جنگیدن و شخصیت بزرگ ورزشی وجود ندارد. برخی از آنها یاد نگرفته‌اند که چطور باید زندگی حرفه‌ای داشته باشند. الان انگیزه‌ای بین بازیکنانم باقی نمانده و آنها هم در بازی‌های مختلف خواسته‌های من را در زمین پیاده نکردند. گفتم در زمان حملات یکی دو نفر در وسط زمین بمانید، اما گوش نکردند! گفتم آفسایدگیری نکنید، گوش نکردند! من خیلی از تاکتیک‌ها را به بازیکنانم یاد دادم اما حداقل یکی از آنها را هم پیاده نکردند که دلم خوش باشد. حالا انتظار دارید با این بازیکنان در لیگ برتر بمانم؟!

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615851
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.