به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مراغه افزود: حضور عده ای کثیری با عناوین مختلف، سطح سوادهای نازل و هر شغل و سابقه ای برای نامزدی در انتخابات حساس ریاست جمهوری نباید موجب تمسخر و قبح شکنی این انتخابات و وجهه کشورمان در سطح بین الملل شود.
وی ادامه داد: دولت و مجلس باید برای قانونمند کردن نحوه و شرایط ثبت نام در این انتخابات تمهیدات خاصی داشته و قوانین موجود در این زمینه که دارای ضعف های بسیاری است به صورت مناسبی اصلاح کنند.
وی اضافه کرد: دلیل ثبت نام این همه افراد در انتخابات، وجود ضعف در قوانین موجود ثبت نام داوطلبان در آن است.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش رسانه ای ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا باید رسانه ملی رفتار تمسخر آمیز عده ای شرکت کننده بدون صلاحیت در این انتخابات را به صورت علنی پخش کند.
خطیب جمعه مراغه همچنین با انتقاد از عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات بانکی به مردم افزود: عملکرد برخی بانک های عامل در نحوه ارائه تسهیلات مناسب نبوده و سودهای بالا و نیز جرائم دریافتی حرام و غیر شرعی است.
آیت الله پورمحمدی همچنین با اشاره به هفته ارتش ادامه داد: ارتش قهرمان ایران در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان و سایر نیروهای مسلح مجاهدت های بسیاری برای دفاع از کیان نظام اسلامی انجام داده است.
وی اضافه کرد: ارتش در کنار سپاه و نیروهای مردمی افتخارات بزرگی از جمله در عملیات های بزرگ و غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس خلق کردند و امروز نیز با اقتدار در راه صیانت از کشور و نظام اسلامی مجاهدت می کنند.
وی گفت: اکنون نیز نیروهای مسلح و ارتش قهرمان کشورمان به واسطه خودکفایی در صنایع دفاعی و نظامی اقتداری روزافزون پیداکرده است.
وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام راحل افزود: این نهاد انقلابی که به واسطه تدابیر امام خمینی (ره) ایجاد شده تاکنون توانسته خدمات بسیاری را برای آبادانی مناطق محروم و روستایی انجام دهد.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) اضافه کرد: این بانوی بزرگ اسلام پرچمدار نهضت عاشورا و مفسر بزرگ قرآن کریم بود و جایگاه بزرگی همچون ائمه معصومین (ع) در بین امت اسلامی دارند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**اننشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.