به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته همچنین بیش از 150 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده که در این بخش نیز رشد قابل ملاحظه ای داشتیم.
وی افزود: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تغییر الگوی کشت بود که با تلاش همکاران توانستیم گندم با رقم هشترود را روانه بازار کنیم و امروز این رقم گندم در بیشتر نقاط کشور کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود تصریح کرد: جها کشاورزی به دنبال تکمیل زنجیره تولید در منطقه بوده و در این راستا توجه خود را به توسعه صنایع تبدیلی معطوف کرده است.
کریمی اصل تاکید کرد: ظرفیت بالائی در بسته بندی حبوبات و همچنین صنایع تبدیلی محصولات باغی در شهرستان وجود دارد که می توان با جذب سرمایه گذاران، این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت یافته است.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.