احمد دادرس فیاض روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این جشنواره هنری چهارم تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری در نگارخانه مهر مجتمع فرهنگی هنری مراغه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این دوره از جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه هنر خوشنویسی، با محوریت سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)، ولایت و امامت، عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: ایجاد رقابت و پویایی در بین هنرمندان رشته خوشنویسی در سطح این استان و شناسایی هنرمندان شهرستانی این رشته از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری است.
دبیر چهارمین جشنواره خوشنویسی مشق مهر با اشاره به ویژگی های متمایز این دوره از جشنواره گفت: برگزاری ویژه برنامه نکوداشت مقام استاد اکبر نیکخو، هنرمند پرآوازه خوشنویسی و رئیس انجمن خوشنویسی مراغه همزمان با مراسم افتتاحیه این جشنواره برگزار می شود.
فیاض افزود: تاکنون 50 اثر در زمینه نستعلیق، شکسته نستلعیق، نسخ و ثلث توسط هنرمندان استان به دبیرخانه این جشنواره برای داوری و نیز شرکت در آن ارائه شده است.
دادرس فیاض اضافه کرد: نمایشگاه این جشنواره نیز همزمان با زمان برگزاری آن در محل نگارخانه مهرمجتمع فرهنگی هنری برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و یکی از مراکز فرهنگی و هنری شمالغرب کشور با ظرفیت های بزرگ فرهنگی است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.