به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های ماندگاری افراد، ایجاد باقیات‌الصالحات به‌ویژه مدرسه‌سازی است، اظهار داشت: باید از خیرین به صورت ویژه تقدیر کرده و این موضوع در جامعه فرهنگ‌سازی شود. 

وی با بیان اینکه رویکرد فعلی برای تکریم و جذب خیرین رویکرد درستی است که باید هر روز بهتر شود، افزود: یک سوم کمک خیرین در جشنواره‌های دو دهه اخیر متعلق به سه سال دولت یازدهم است که این نشان از رویکرد مثبت جذب خیرین است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در برنامه ششم و قانون بودجه 96 هم ماده و تبصره‌های خوبی قرار داده شده تا آموزش‌وپرورش از همه ظرفیت‌های موجود برای درآمدزایی استفاده کند، گفت: هیچ‌گاه چنین حکم کارگشایی در اختیار آموزش‌وپرورش قرار نداده لذا باید از این فرصت استفاده کرد چرا که شاید در سال‌های آینده این قانون ادامه نیابد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه در سال 96 آموزش‌وپرورش دیگر نباید بگوید که بودجه و اعتبار ندارم و باید از این فرصت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه 78 پروژه نیمه‌تمام با مشارکت خیرین استفاده کند، ابراز داشت: از منابع درآمدی سال 96 باید پروژه‌های نیمه تمام مشارکتی در اولویت قرار گیرد چراکه خود را مکلف به تأمین اعتبار این پروژه‌های مشارکتی می دانیم.

وی افزود: اگر نیازهای جامعه را به گوش خیران برسانیم، حتماً پای کار خواهند آمد لذا باید نیازهای روز آموزش و پرورش در لیست مشخص در اختیار خیران قرار گیرد، ضمن اینکه هیچ خیری را نباید دنبال اخذ مجوز و ادارات و... بفرستیم، باید مجمع خیرین همه امور اداری این خیرین را انجام داده و نباید در پیچ و خم اداری گرفتار شوند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614202
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.