به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر پاشایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه برخلاف بسیاری از نقاط کشور، اغلب مطالبات معلمان استان پرداخت شده است، اظهار داشت: فقط پاداش بازنشستگان سال 95 باقی مانده که آن هم در بودجه 96 پیش‌بینی شده و به زودی پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه در 40 ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی را در آموزش و پرورش کشور و استان شاهد بودیم، افزود: 3 کلیدواژه محور فعالیت‌های آذربایجان شرقی قرار گرفته که «عقلانیت برنامه محور»، «تکریم اخلاق محور» و «کیفیت مدرسه محور» برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه جایگاه تعلیم و تربیت استان در سطح کشور در اغلب شاخص‌ها دارای رتبه خوبی است، ابراز داشت: در شاخص‌هایی از جمله پروژه مهر، پوشش تحصیلی، المپیاد درون مدرسه‌ای، اسکان فرهنگیان، ایجاد نمازخانه مستقل مدرسه، المپیادهای دانش آموزی، اسکان فرهنگیان و رتبه‌های برتر کنکور، جزو رتبه‌های برتر کشور هستیم. 

پاشایی با بیان اینکه در نوروز 96 اسکان آبرومندانه فرهنگیان در استان صورت گرفت، افزود: با احتساب آمار کم سابقه حضور فرهنگیان در تابستان 95 و نوروز 96 به طور میانگین سفر فرهنگیان به آذربایجان شرقی بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

وی تببین برنامه‌های دولت در ابعاد مختلف، جشن رأی اولی‌ها و... در انتخابات در دستور کار قرار دارد، گفت: باید انتقال موفقیت‌های دولت با وجود کمبود بودجه توسط معلمان به خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی، در پایان با اشاره به اینکه در 18 دوره گذشته جشنواره خیران مدرسه ساز تنها در 4 شهرستان استان برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون 24 جشنواره شهرستانی در استان برگزار کردیم که سبب افزایش چشمگیر مشارکت خیران در مدرسه سازی استان شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614178
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.