به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، ولی‌الله فرج اللهی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب اظهار داشت: در چند روستای این شهرستان مسکن روستائیان از لحاظ مقاومت وضعیت مطلوبی ندارند که بنیاد مسکن باید اولویت‌های پرداخت تسهیلات بهسازی را در این روستاها معطوف نماید.

 وی افزود: در سال گذشته برای 5200 واحد مسکونی روستایی تسهیلات بهسازی 180 و 200 میلیون ریالی با سود 5 درصد پرداخت‌شده است.

این مقام ارشد دولتی بناب با اشاره به اینکه 11 هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد از مقاوم‌سازی 80 درصد این مساکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

فرماندار بناب به توافق‌های اولیه بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بناب در خصوص تحویل شهرک ولی‌عصر بناب به شهرداری بناب اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعضی از ادارات در حل مشکلات شهرک ولی‌عصر کمک نمی‌کنند و این موضوع باعث شده این شهرک بعد از 20 سال احداث با مشکلات متعددی مواجه باشد.

فرج‌الهی گفت: نبود شبکه فاضلاب بزرگ‌ترین معضل ساکنین این شهرک است و نشت فاضلاب به پارکینگ آپارتمان‌ها سلامت مردم را به خطر انداخته است‌.

 وی خاطرنشان کرد‌: به‌زودی احداث شبکه فاضلاب این شهرک کلنگ زنی و اجرای کلیه تأسیسات زیر بنایی هم در دستور کار راه و شهرسازی قرارگرفته است‌.

 فرماندار بناب آخرین زمان برای تکمیل و اتمام مساکن مهر در این شهرستان را آبان ماه سال جاری اعلام کرد و افزود‌: این زمان به‌هیچ‌وجه قابل تمدید نیست و طولانی شدن  زمان اتمام باعث ایجاد هزینه‌های مضاعف برای خریداران می‌شود‌.

وی همچنین از صدور 9 هزار سند مالکیت رسمی در روستاهای بناب خبر داد و گفت: 90 درصد واحدهای مسکونی روستایی بناب دارای سند مالکیت رسمی است.

فرماندار بناب در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری بناب در بافت‌های فرسوده به صدور پروانه ساختمانی رایگان به‌صورت پایلوت و 2 طبقه می‌کند، از عدم رغبت مردم جهت دریافت پروانه ساختمانی رایگان خبر داد.

 ‌فرج‌الهی افزود‌: بانک‌ها همچنان پرداخت تسهیلات 18  درصدی بهسازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود دارند و شهرداری بناب نیز در طول سال گذشته تعداد 138 پروانه رایگان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهرستان صادر کرده است.

 وی اتمام مطالعات نیازهای فرهنگی و سرشماری سکونتگاه‌های غیررسمی بناب را گامی ارزشمند در ساماندهی این مناطق اعلام کرد و گفت: بر‌اساس این نیازسنجی زیرساخت‌های موردنیاز این مناطق شناسایی  و در حال تکمیل هستند.

 فرماندار بناب خاطرنشان کرد: احداث خانه فرهنگ و سلامت، یک باب مدرسه 12 کلاسه و مرکز بهداشتی و درمانی از محل اعتبارات ساماندهی بافت‌های فرسوده در منطقه دیزج جنوبی آغاز شده است‌.

فرج‌الهی با اشاره به اینکه نباید به این مناطق کلمه حاشیه‌نشین اطلاق شود گفت: به هر صورت این افراد خواه یا نا خواه از شهرها و استان‌های دیگر در این مناطق سکونت کرده‌اند و باید در تمام بخش‌ها در رفاه باشند.

 وی با انتقاد از اینکه بیشتر اهالی این مناطق بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند، گفت: ادارات خدمات‌رسان بدون مجوز شهرداری حق واگذاری انشعاب آب‌، برق و گاز و تلفن را در این مناطق ندارند‌.

 فرماندار بناب تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 شهرداری بناب برای حل مشکل صدور مجوز انشعاب برای مساکن موجود در بافت‌های فرسوده خارج از نوبت به پرونده تخلفات ساختمانی رسیدگی و ساختمان‌های موجود اگر استحکام لازم را داشته باشند با کمترین هزینه تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612151
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.