به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از رشد 25 درصدی ثبت نام مراسم اعتکاف در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: 124 مسجد در استان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است که 40 مسجد در تبریز و بقیه در سایر شهرها می باشد.
وی با اشاره به ثبت نام حدود 20 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف، 15 هزار نفر را شامل بانوان و 5 هزار نفر را نیز آقایان برشمرد و گفت: چنانچه استقبال بیشتر باشد آمادگی افزایش به 133 مسجد را داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ویژگی مراسم اعتکاف امسال را ثبت نام اینترنتی برای اولین بار در کشور دانست و افزود: مبلغ ثبت نام برای هر نفر 400 هزار ریال است که بقیه آن را سازمان تقبل می کند.
حسینی با توجه به استقبال خوب شهروندان از مراسم اعتکاف از توزیع کتابچه 'آداب و احکام اعتکاف' در بین معتکفان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای بهره مندی معتکفان از مراسم پرفیض عبادی، امسال از سخنرانان کشوری برای سخنرانی در این مراسم دعوت کرده ایم.
وی همچنین از بحث تخصصی اعتکاف در مراسم امسال خبر داد و گفت: امسال مراسم اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی و نظامی در مساجد تعیین شده برگزار می شود.
به گفته حسینی در طول ایام اعتکاف 'عمل ام داود' در مسجد جامع به مدت سه روز به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شود.
مراسم معنوی اعتکاف از روز سه شنبه (13 رجب) همزمان با ولادت حضرت علی آغاز و به مدت سه روز ادامه می یابد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.