مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اعلام نتایج کاوش ارگ علیشاه تبریز تا پایان فروردین ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: با دخالت سازمان میراث فرهنگی در روزهای اولیه‌ی گودبرداری در محوطه‌ی ارگ، عملیات گودبرداری متوقف شد و گروهی تحت عنوان کاووشگر از سوی پژوهشگاه ملی به محل اعزام شدند و نتایج نهایی تا پایان فروردین ماه اعلام می‌شود.
وی افزود: کف‌سازی در ضلع جنوبی ارگ دارای مجوز است و پس از اتمام کف‌سازی، وضعیت نهایی ارگ مشخص خواهد شد و همچنین در خصوص خانه‌ی تاریخی فتح‌الله یف نیز مصلی اقدام به خرید این مکان کرده و مرمت تاریخی آن نیز بر عهده‌ی مصلی است.
وی عنوان کرد: با این حال، تمامی اقدامات زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است و رأی نهایی نیز رای این سازمان است و همه مکلف به اجرای اصول این سازمان هستند.
آبدار همچنین با اشاره به گودبرداری در اطراف برج‌های مدور مراغه گفت: به دلیل بروز برخی تخلفات و ساخت رواق داخل حریم، حکم لازم برای تخریب آن داده شد و محوطه‌سازی و محدوده‌سازی در اطراف ارگ نیز به زودی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه ستاد خدمات اجرایی سفر استان در ایام نوروز عملکرد خوبی داشته است، گفت: متفاوت بودن خدمات سفر نوروز امسال و با محوریت افزایش کیفیت و استانداردهای از رویکردهای این ستاد در سال جدید بود و در این میان نیز تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، علوم پزشکی و سازمان میراث فرهنگی همکاری بسیار خوبی داشتند.
وی تاکید کرد: ایجاد پایگاه‌های مشترک با همکاری شهردای و هلال احمر در مبادی‌های ورودی شهر، ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، وجود تورهای تبریزگردی و فعالیت رضایت‌بخش تاکسی‌های "از من بپرس" و اتوبوس‌های گردشگری در سطح استان و تهیه‌ی نقشه‌های اینفوگرافی از جمله اقدامات نوروزی ستاد خدمات اجرایی سفر استان بود.
آبدار گفت: دفاتر خدمات گردشگری نیز پک‌های گردشگری یک الی چهار روزه داشتند و در مجموع 15 نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان برپا شد که در مجموع فروش 367 میلیونی داشتند و همچنین برپایی روزانه‌ی 35 بازارچه‌ی صنایع دستی در 15 شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز بود.
وی در خصوص برندسازی صنایع دستی در استان، بیان کرد: تبریز در هنر حکاکی روی نقره، سفال و منبت پس از هنر فرش، رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده و این در حالی است که به دلیل عدم وجود برندسازی، محصولات سفالی استان ما به اسم لاله‌جین همدان فروخته می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر هنرمندان استان ما در 80 رشته‌ی هنری فعالیت دارند و در حالی که هیچ کدام برندسازی نشده‌اند و ارتقای سطح دانش فنی و دانش نوین در عرصه‌ی هنر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.