به گزارش ایرنا، محمود زرین روز شنبه در نشستی با مسئولان ادارات جهاد کشاورزی و صنعت و معدن شهرستان، برندسازی را موضوع مهم امروز دانست و افزود: چه در صنعت و چه در کشاورزی فقط تولید محصول اهمیت ندارد بلکه مطرح کردن محصول و داشتن برند از الزامات بازارهای جهانی است که باید با برندسازی نسبت به مطرح کردن تولیدات منطقه گام بزرگی برداشته شود.
وی با اشاره به جایگاه گیاهان دارویی در چرخه اقتصادی گفت: امروزه اهمیت و لزوم استفاده از داروهای گیاهی ارگانیک بیش از گذشته مطرح است و با توجه به تنوع گونه های گیاهی در بخش کندوان از جمله در دامنه های بزگوش می توان به اشتغالی سودآور دست یافت.
زرین با بیان اینکه کشت مزارع داروهای گیاهی ارگانیک به یک صنعت تبدیل شده است،افزود: انتظار می رود جهاد کشاورزی شرکت های دانش بنیان را فعال تر کرده و با مشاوره به کشاورزان و سرمایه گذاران توان بهره وری و تولید را بالا ببرد.
وی خاطر نشان کرد: بخش کندوان از بانک ژن گسترده ای در حوزه کشاورزی برخوردار است و باید از این موقعیت نهایت بهره و استفاده را برد.
بخشدار کندوان نبود ایستگاه هواشناسی را از مشکلات منطقه دانست و گفت :با توجه به تفاوت آب و هوایی منطقه با مرکز شهرستان، اطلاع رسانی و آگاهی کشاورزان از تغییرات جوی، مهم ترین نیاز بخش است که از این طریق می توانیم از خسارات وارده به محصولات کشاورزی در اثر تغییرات جوی جلوگیری کنیم.
زرین با تاکید بر اهمیت مدیریت و صادرات در بهره وری افزود: با مدیریت مناسب محصولات تولیدی، برندسازی، صادرات و ورود به بازارهای جهانی امکان پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به زمینه های سرمایه گذاری و صنایع تبدیلی در این بخش گفت: بخش کندوان این پتانسیل را دارد که بار مشکل اشتغال شهرستان را به دوش کشیده و برای تمامی افراد جویای کار زمینه فعالیت را فراهم نماید.
زرین بحث تولید و اشتغال را راه نجات جامعه از مشکلات اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا از بیکاری سرچشمه می گیرد که در صورت رفع بیکاری شاهد جامعه ای سالم خواهیم بود.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر ، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 پارچه روستاست که در فاصله 165کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار:محمد رستگار
7231 /6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.