به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این ایام 268 هزار و 946 نفر بازدید از اماکن تاریخی استان انجام شده که کلیسای سنت استپانوس جلفا با 42 هزار و 85 نفر، رصدخانه مراغه با 37 هزار و 48 نفر و موزه قاجار تبریز با 19 هزار و 444 نفر در رده های اول تا سوم پربازدید ترین آثار تاریخی استان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه آمار بازدید کنندگان این سه اثر تاریخی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 22، 28 و 50 درصد رشد یافته است، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال 266 هزار و 642 نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سطح استان 9 هزار و 32 تخت در قالب هتل، مهمان پذیر، هتل آپارتمان، مهمانسرا و خانه مسافر وجود دارد که به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارایه می کند.
آبدار ادامه داد: امسال به منظور ارایه خدمات متفاوت و بهتر به مسافران نوروزی تیم های تخصصی و گشت های تلفیقی با همکاری ادارات کل مرتبط از تمامی تاسیسات خدمات رسان استان بازدید کردند که در نتیجه آن 42 مورد تشویق، 125 تذکر و 16 اخطار برای رفع مشکلات و موانع به این مراکز صادر شد.
وی گفت: در راستای این اقدام ها میزان بروز تخلف ها در سال جاری نسبت به سال گذشته 28 درصد و میزان شکایت ها 33 درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اجرای تورهای تبریز گردی و استان گردی، برپایی 15 نمایشگاه صنایع دستی و 35 بازارچه صنایع دستی در 15 شهرستان را از دیگر فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز امسال اعلام کرد.
آبدار با اشاره به رشد 100 درصدی فروش صنایع دستی استان در بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: ارزش فروش صنایع دستی در سال جاری سه میلیارد و 600 میلیون ریال بود در حالی که در سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون ریال صنایع دستی به فروش رفته بود.
وی گفت: در نوروز امسال 250 هزار نسخه نقشه های دوستدار طبیعت و بروشور راهنمای آثار تاریخی و گردشگری چاپ و در بین مسافران نوروزی توزیع شد و 41 برنامه در قالب نوروزگاه با نمایش زنده موسیقی سنتی و آئین های محلی اجرا شد.
آبدار ادامه داد: در این ایام 250 راهنمای مجاز گردشگری با حضور در اماکن تاریخی این استان خدمات و راهنمایی های لازم را به مسافران نوروزی و گردشگران ارایه کردند.
وی رونمایی از تمبر اختصاصی ویژه صنایع دستی و نوروز 96، خانه تکانی موزه ها و برگزاری تور استان گردی یک تا 4 روزه با همکاری 11 دفتر خدمات گردشگری در 4 محور گردشگری استان با هدف معرفی مناطق کمتر شناخته شده را از دیگر اقدام ستاد اجرایی خدمات سفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.