به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرتضی آبدار صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها امسال نوروز متفاوتی را در آستانه «تبریز 2018» تجربه کردیم اظهار داشت: در این نوروز از پتانسیل بخش خصوصی نیز در حوزه گردشگری به خوبی استفاده کردیم و باید این روند ادامه یافته و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال، اتوبوس‌های تبریزگردی شهرداری از 8 دستگاه به 30 دستگاه افزایش یافت، افزود: تورهای استان گردی هم توسط 11 آژانس گردشگری به صورت یک روزه و چند روزه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فروش کالای صنایع دستی در نوروز امسال، با افزایش 2 برابری به 367 میلیون تومان رسید، گفت: 35 بازارچه در 15 شهرستان استان در زمینه صنایع دستی فعالیت داشتند که باید بیش از این در این زمینه جهت برندسازی و فروش آن تلاش کرد.

آبدار با بیان اینکه 41 نمایش در زمینه آیین‌های بومی و محلی نوروز در سطح استان برگزار شد، ابراز داشت: برگزاری آیین‌های «نوروزگاه» بیش از 200 درصد افزایش یافته است تا آیین‌های سنتی منطقه احیا شود.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی میزان اقامت در ایام نوروز در آذربایجان شرقی گفت: در استان بیش از 9 هزار تخت اقامتی داریم که اقامت 266 هزار و 642 نفر در مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی 36 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: کلیسای استپانوس با افزایش 22 درصدی و بازدید بیش از 42 هزار نفر رتبه اول بازدید را در استان به خود اختصاص داده است.

وی به بازرسی‌های صورت گرفته در استان برای قیمت‌ها و کیفیت ارائه خدمات افزود: پس از حدود 2 هزار بازدید توسط تیم‌های بازرسی، شاهد کاهش 28 درصدی تخلفات و 33 درصدی شکایات در استان بودیم.

آبدار با بیان اینکه بیش از 12 میلیون و 400 هزار تردد در استان در ایام نوروز به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: تردد از این استان نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه برای گردشگری 4 فصل در آذربایجان شرقی برنامه داریم، گفت: از زمستان آذربایجان به خوبی استفاده نمی‌کنیم بنابراین باید سال 96 سال تمرین برای 2018 باشد، ضمن اینکه سال 2018 شهر تبریز را شهر جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و... تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608488
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.