به گزارش خبرگزاری تسنیم از بستان آباد، عباس آخوندی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل آذربایجان شرقی که در محل احداث ایستگاه راه آهن بستان‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه رئیس جمهور دستور جدی داده‌اند که 5 مرکز استان باید مستقیم به شبکه ریلی وصل شود، اظهار کرد: تبریز از گذشته وصل بوده ولی مسیر ریلی آن بیهوده طولانی است.

وی با اشاره به اینکه مسیر ریلی تهران تا تبریز 714 کیلومتر بوده که این مسیر طولانی است، افزود: با احداث مسیر ریلی تبریز-بستان آباد-میانه، طول مسیر تهران به تبریز به 600 کیلومتر می‌رسد.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری از این خط ریلی علاوه بر اینکه طول مسیر کاهش می‌یابد، سرعت قطار را تا 160 کیلومتر هم افزایش می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه راه آهن تبریز-بستان آباد-میانه 6 میلیون تن در بارگیری و 9 میلیون نفر در مسافرگیری به ظرفیت حمل و نقل کشور می‌افزاید، ابراز داشت: اکنون احداث 133 کیلومتر از میانه تا بستان آباد با سرعت در حال انجام است و تا شهریور ماه افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید همزمان ایستگاه‌ها هم به موقع احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: همزمان فاز 2 این طرح تا ائل گلی تبریز تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فاز سوم هم از ائل گلی تبریز تا راه آهن تبریز به سرعت تکمیل می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، آزاد راه تبریز-مرند-بازرگان را یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه در منطقه دانست و ادامه داد: در این پروژه به دلیل مشکلی که با سرمایه‌گذار خارجی داشتیم مجبور شدیم فراخوان جدید داده و سرمایه‌گذار داخلی پای کار آمد که از دو ماه گذشته کار خود را آغاز کرده است.

آخوندی، از افتتاح 43 کیلومتر از اتوبان بستان آباد به سراب در این سفر خبر داد و گفت: با وجود همه تنگناهای مالی تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم تا مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607790
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.