به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست عجب شیر روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: بیشتر افرادی که در این اقدام محیط زیستی مشارکت داشتند با دیدن اعضا این انجمن که در حین جمع آوری زباله ها بودند به آنها پیوستند.
حمید پیغامی افزود: در این برنامه که با هدف فرهنگ سازی در زمینه نریختن زباله انجام شد، درکنار کمک به پاکسازی محیط زیست ، آموزش عمومی در خصوص رهانکردن زباله ها در طبیت نیز ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه برای تجزیه هر پلاستیکی که به سادگی دور ریخته می شود افزون بر 500 سال زمان نیاز است ، اظهار کرد : شهروندان که برای تفریح به طبیعت می روند با همراه داشتن کیسه زباله ، ضمن جمع آوری زباله های رهاشده از آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست عجب شیرافزود:اعضای انجمن حامیان طبیعت عجب شیر با همکاری مردم در مدت سه ساعت حدود 200 کیسه زباله در مسافت دوکیلومتر جمع آوری کردند و به مرکز دفن زباله انتقال دادند.
وی گفت: در انجام این کار ارزشمند از کودک پنج ساله تا افرادی با بیش از 60 سال سن مشارکت داشتند و این انجمن با هدف تشویق و ترغیب مردم به مهربانی با طبیعت و حفاظت از آن ، هدایایی به شماری از کودکان و شرکت کنندگان در این کار اهدا کرد.
پیغامی در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: انجمن حامیان طبیعت زاگرس یک گروه مردم نهاد(NGO) فرا منطقه ای است که هم اینک با حمایت های مردمی در شهرستان عجب شیراداره می شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.