حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد 25 درصدی ظرفیت مساجد برگزار کننده سنت حسنه اعتکاف استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: 40 مسجد در تبریز و بیش از 75 مسجد در شهرستان‌ها پذیرای معتکفان خواهر و برادر است.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها نسبت به فراخور علاقمندی و آمایش جمعیتی از 2 مسجد تا مساجد بیشتری برای آنان در نظر گرفته شده است، یادآوری کرد: اعتکاف امسال در ایام البیض مصادف با 22، 23 و 24 فروردین با شعار اعتکاف تعالی بخش ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی در سراسر استان برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از ثبت نام اینترنتی اعتکاف در مساجد تبریز خبر داد و اظهار کرد: این اقدام برای اولین بار در تبریز از طریق سامانه جامع در 39 مسجد انجام می شود و امسال اعتکاف تخصصی دانش آموزی، اماکن نظامی و دانشگاهی نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به زمان ثبت نام اعتکاف از هفتم تا هفدهم فروردین، ادامه داد: اگر ظرفیت مسجدی تکمیل نشده باشد معتکفان می توانند تا زمان برگزاری اعتکاف با مراجعه به سایت www.etekaf-tabriz.ir ثبت نام کنند.
وی تجلیل از پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، مراسم عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب(س) و برگزاری دعای ام داوود توسط سخنرانان و مداحان کشوری و استانی را از مهمترین برنامه های ایام اعتکاف اعلام کرد.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حدود 80 درصد از معتکفان استان را خواهران تشکیل می دهند، افزود: در این ایام برنامه های ویژه ای برای آنان برگزار می شود.
استان آذربایجان شرقی حدود 3میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.