محمد نریمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رهاسازی این بچه ماهی ها در آستانه فصل بهار و آغاز فصل پرورش این ماهی شروع شده و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان خرداد سال جاری به یک میلیون 800 هزار قطعه افزایش یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون 70 استخر دو منظوره کشاورزی و سه مزرعه پرورشی برای پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان برای پرورش این آبزی ارزشمند فعالیت می کنند.
وی با اشاره به تولید یک هزار و 50 تن ماهی قزل آلا در مراغه در سال گذشته اضافه کرد: این شهرستان قطب مهم پرورش آبزیان در آذربایجان شرقی بوده و در این مدت 30 درصد ماهی قزل آلای پرورشی استان در این شهرستان تولید شده است.
وی گفت: بر اساس پیش بینی های کارشناسان جهاد کشاورزی، امسال تولید ماهی قزل آلا در این شهرستان به یک هزار و 150 تن افزایش می یابد.
وی با اشاره به بازار مناسب این آبزیان افزود: هم اکنون حدود 50 درصداز ماهی قزل آلای تولید شده در مراغه به دیگر شهرهای این استان صادر می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه در آذربایجان شرقی حدود چهار هزار تن ماهی قزل آلا تولید شده و شهرستان مراغه رتبه نخست پرورش این ماهی را در این استان دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.