به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سردار علی محمدی، اظهار داشت: با اقدامات و تدابیر صورت گرفته در طرح نوروزی امسال، در مقایسه با سال گذشته، تلفات حوادث رانندگی در استان 15 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: در بحث سرقت با کاهش 17 درصدی و کل جرائم با کاهش 11 درصدی، امنیت و آرامش خاطر مطلوبی برای شهروندان در جای جای استان فراهم کرده‌ایم.

سردار محمدی با اشاره به آمار تلفات حوادث رانندگی، اذعان داشت: علیرغم افزایش 1.5 میلیونی ترددها در استان نسبت به نوروز سال گذشته با تلاش مضاعف همکاران و تعامل مردم خوشبختانه شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات درون شهری و جاده‌ای هستیم.

جانشین انتظامی استان علت اصلی تصادفات را عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: امیدوارهستیم در سال جدید با همکاری نزدیک مردم با پلیس و سایر دستگاههای امدادی و جاده‌ای روز به روز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: در کنار رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مسافرت‌ها مسیرهای سفر را جزء مسافرت دانسته و بعد از رانندگی 2 ساعته حدود 15 دقیقه در کنار جاده استراحت و از مناظر طبعیت استفاده نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 95 درصدی سرقت‌ها در استان، افزود: با تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان در بحث سرقت منزل با کاهش 40 درصدی، مغازه کاهش 11 درصدی و در سرقت اتومبیل با کاهش 31 درصدی و در مجموع سرقت‌ها با کاهش 17 درصدی مواجه هستیم.

جانشین انتظامی استان در پایان بر تعامل و همکاری مردم با پلیس تاکید کرد و اظهار داشت: امنیت مطلوب و پایدار، امنیتی است که با مشارکت آحاد مردم صورت گرفته و نقش شهروندان در گسترش و برقراری امنیت مهم و اثرگذار می‌باشد.

کشف 5 تن گوشت مرغ فاسد غیر مجاز در عجب شیر

سرهنگ رحمان عبدی درتشریح این خبرگفت: در پی کسب خبر مبنی بر حمل و انتقال گوشت مرغ فاسد غیرمجاز با یک دستگاه کمپرسی شش چرخ، موضوع دردستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد ضمن کنترل خودروهای عبوری، خودروی موردنظررا که از اتاق عقب آن خون به جاده سرازیر می‌شد شناسایی ومتوقف، در بازرسی از داخل آن 5 تن گوشت مرغ فاسدوضایعات مرغ فاقد مجوز از اداره دامپزشکی که به سمت شهرستان تبریزحمل می‌شد کشف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: راننده‌ی خودروی مذکور به دلیل نداشتن اسناد، مدارک و مجوز دامپزشکی دستگیر، خوردور توقیف و در این زمینه پرونده تشکیل، تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر درپایان از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و اطلاعات خود را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع ونیز تقدیر، پیشنهاد و انتقاد از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی را با سامانه تلفنی (197) دفتر نظارت همگانی که به صورت شبانه روزی پاسخگوی آنها است در میان بگذارند.

کشف 10 کیلو گرم مواد مخدر در هشترود

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر افزود: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان هشترود، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران در یکی از محورهای مواصلاتی یک دستگاه پراید را که در حال انتقال مواد به این شهرستان بود، شناسایی و با شیوه‌های خاص پلیسی طی عملیات غافلگیرانه خودرو را متوقف و در بازرسی از آن 10 کیلو مواد مخدر کشف کردند.

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: در این راستا 3 نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر مراتب را در اسرع وقت با شماره‌های 110 و 197 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 5 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک نفر قاچاقچی درعجب شیر

سرهنگ رحمان عبدی اظهار داشت: در یک عملیات هماهنگ ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر عجب شیر با همکاری ماموران انتظامی شهرستان ملکان موفق شدند یک نفر قاچاقچی مواد مخدر را که قصد داشت با یک دستگاه خودرو پژو 206 یک محموله تریاک را به یکی از شهرستان‌های همجوار انتقال دهد در سطح شهرستان عجب شیر شناسایی و دستگیرکنند.

وی افزود: متهم از شهرستانهای جنوبی استان اقدام به خرید مواد مخدر از نوع تریاک می‌کرده و جهت فروش به شهرستانهای دیگر حمل می‌کرد که در این راستا عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستانهای عجب شیر و ملکان پس از انجام کارهای فنی و تخصصی نهایتاً طبق اخبار رسیده متهم فوق الذکر را درشهرستان عجب شیرشناسایی و خودروی حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از خودرو، مقدار 5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود راکشف و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای این فرماندهی مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر می باشدگفت: پلیس با شماره تلفن 110 آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی و همکاری مردم در زمینه برخورد قاطع با بر فروشندگان موادمخدر می‌باشد.

کشف عتیقه‌های قیمتی در هشترود

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق و نگهداری اقلام و عتیقه جات فرهنگی و تاریخی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی و با انجام کارهای تخصصی و حصول اطمینان از وجود اشیاء عتیقه در منزل فرد مورد نظر، ماموران به محل اعزام شدند.

سرهنگ سلطانی افزود: در بازرسی از منزل متهم تعداد هشت عدد سکه نقره دوره ساسانی، یک عدد مجسمه گچی کوچک، پنج عدد پیاله، یک جفت گوشواره، یک عدد سینی، یک عدد پیش دستی و یک عدد جام و یک عدد دستبند کشف شد.

وی افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل مردم با پلیس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت با شماره‌های 110 و 197 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 9 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در بناب

سرهنگ رمضان الهوردیان اظهار داشت: براساس خبر واصله از منابع مردمی مبنی بر اینکه در یکی از کارگاههای مخروبه این شهرستان افراد سود جو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را از مغازه‌ها جمع آوری و اقدم به تعویض تاریخ آن‌ها می‌کنند و مجدداً به فروش می‌رسانند موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد کارگاه شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیش از 9 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته دربازرسی از این کارگاه مخروبه کشف شد، گفت: از انواع اقلام خوراکی می‌توان به کنسرو، پفک، ویفر، شکلات و...اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب خاطر نشان کرد: تمام اقلام کشف شده با حضور مسئولان ادارات معدوم شدند.

سرهنگ الهوردیان در پایان گفت: در این راستا دونفر دستگیر و روانه زندان شدند.

دستگیری سارق سیم کابل‌های مخابراتی با 5 فقره سرقت در مراغه

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت سیم کابل مخابرات در باغات این شهرستان، موضوع با حساسیت ویژه و با هدف کشف این سرقت‌ها و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تشدید اقدامات کنترلی و افزایش گشت‌های انتظامی، سارق به هویت معلوم شناسائی و دستگیرشد.

سرهنگ اصلانی فر با اشاره به اعترافات این سارق دستگیر شده؛ اظهار داشت: با انتقال سارق به پلیس آگاهی و طی بازجویی‌های صورت گرفته، وی به 5 فقره سرقت سیم کابل برق اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان تاکید کرد: شهروندان به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و در صورت مشاهده با هرگونه موارد مشکوک سریعاً آن را با شماره‌های 110 و 197 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606201
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.