فریدون مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران، گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام از آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان و امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان بازدید و زیارت کردند.
وی ادامه داد: در این طرح فرهنگی و معنوی، 2 هزار و 100 نفر از این زائران در جوار امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان اسکان یافته و از برنامه های مختلف این طرح بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: طرح آرامش بهاری ویژه ایام تعطیلات نوروزی بوده و از بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین سال جدید در آستان مقدس امامزادگان سیدابراهیم (ع) و سید محمد (ع) این شهرستان اجرا شد.
وی گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی، نماز های جماعت، قرائت ادعیه ویژه سال نو، برگزاری نمایشگاه های محصولات فرهنگی در قالب کتاب و ایجاد مرکز مشاوره دینی از جمله بخش های مختلف این طرح فرهنگی و مذهبی بود.
وی افزود: طرح آرامش بهاری به عنوان برنامه ای جامع و فرهنگی علاوه بر فرهنگ سازی و تقویت معنویت موجب جذب گردشگر و زائران به اماکن متبرکه و مقدس امامزادگان می شود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در راستای ترویج فرهنگ و سنت های اصیل اسلامی در برگزاری آیین های سال جدید در جوار این اماکن مقدس و متبرکه انجام شد.
وی اضافه کرد: در برنامه تحویل سال نو که در قالب این طرح فرهنگی برگزار شد، امامان جمعه و جماعات، روحانیون، خانواده شهدا، اقشار مختلف جامعه و قاریان ممتاز و نیز زائران نوروزی از سراسر استان و شهرستان های همجوار حضور داشته و از برنامه های معنوی در جوار این اماکن مقدس بهره مند شدند.
آستان مقدس امامزاده سیدابراهیم (ع) و سید محمد (ع) از اماکن مقدس مراغه بوده و همه ساله پذیرای زائران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور است.
شهرستان مراغه دارای 667 موقوفه شامل 619 متصرفی، 47 غیرمتصرفی و یک هزار و 691 رقبه بوده و با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.