حمید قاسمی روز شنبه با پیوستن به 'پویش نه به ریختن زباله'' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رهاسازی زباله در طبیعت و اماکن عمومی یک معضل جدی فرهنگی است افزود: برای داشتن محیط زیست سالم و عاری از زباله نیازمند فرهنگسازی و مشارکت همگانی است.
وی از مردم در خواست کرد تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری کرده و با جمع آوری زباله های خود به سلامت محیط زیست کمک کنند.
قاسمی با تاکید بر اینکه باید طبیعت را دوست بداریم و در حفاظت از آن تلاش کنیم، اظهار کرد: شهروندان از رهاسازی زباله ها در طبیعت خودداری کنند.
وی افزود: با توجه به زندگی ماشینی در زمان کنونی و افزایش وسایل نقلیه، مردم در ایام تعطیل برای خارج شدن از محیط ماشینی به دل طبیعت مراجعه می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه در روز 13 فروردین این حضور بیش از سایر تعطیلی ها است، افزود: این اداره کل در روز 13 فروردین با تشکیل گشت های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد تا در کنار مردم از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی را بگیرند.
وی با اشاره به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، از گردشگران درخواست کرد: برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند.
قاسمی افزود: در خصوص وارد شدن به مناطق امن تعریف شده در مناطق تحت مدیریت سازمان لزوم اخذ مجوز ویژه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضروری است.
وی همچنین گفت: رهاسازی ماهی های قرمز و گونه های غیربومی در اکوسیستم های طبیعی مخرب و آسیب آفرین به حال طبیعت است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.