به گزارش روز جمعه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان،مرتضی آبدار گفت: برنامه های فرهنگی نوروزگاه به منظور احیاء آئین ها، آداب و رسوم سنتی نوروز و نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی با شعار 'نوروز میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت 'در سطح استان برگزار شد.
وی افزود: با هدف پاسداشت آیین دیرپای نوروز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، این برنامه ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ها و منطقه آزاد ارس با استفاده از ظرفیت مثال زدنی هنرمندان این استان برگزار شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی اظهار کرد: این طرح با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری از 25 اسفند 95 آغاز و هنرمندان در ایام نوروز در تبریز و سایر شهرستان ها به اجرای آیین های نوروزی آذربایجان برای گردشگران پرداختند.
آبدار افزود: بازار تبریز، محوطه مسجد کبود، پارک ائل گلی، خانه حیدرزاده، عمارت شهرداری، بازارچه دائمی صنایع دستی، روستای صخره ای کندوان، رصد خانه مراغه، محوطه گنبد سرخ و کبود مراغه، مقبره شیخ محمود شبستری در شبستر، کلیسای سنت استپانوس و پارک کوهستانی جلفا و شهرستان خداآفرین از جمله مکان های برگزاری این مراسم بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اجرای موسیقی زنده سنتی، آیین تکم گردانی و اجرای آیین های ویژه نوروز در آذربایجان را از جمله برنامه های طرح نوروزگاه برشمرد و گفت: با توجه به استقبال پرشور گردشگران و نتایج نظرسنجی ها، برگزاری این برنامه ها رضایت گردشگران را به همراه داشته است.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.