به گزارش ایرنا، علیار راستگو روز دوشنبه در جلسه هماهنگی هیات های اجرایی و نظارت این شهرستان افزود: از این تعداد 211 داوطلب در مراکز شهری و 618 داوطلب در مناطق روستایی برای عضویت در شوراها نام نویسی کرده اند.
وی اظهار کرد: شهر مرند با 131 داوطلب بیشترین تعداد داوطلبان شرکت در این انتخابات را به خود اختصاص داده و از این تعداد 116 نفر مرد و 15 نفر زن هستند.
فرماندار مرند یادآوری کرد: در شهر کشکسرای 26 داوطلب مرد، در شهر زنوز 18 داوطلب مرد و 2 داوطلب زن، در شهر یامچی 19 داوطلب مرد و در شهر بناب 15 داوطلب مرد در فرمانداری شهرستان مرند نام نویسی کرده اند.
راستگو، ادامه داد: در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان 513 داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد 506 داوطلب مرد و 7 داوطلب زن هستند و در روستاهای بخش یامچی نیز 105 داوطلب نام نویسی کرده اند که 2 داوطلب زن هستند.
وی با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه روستایی این شهرستان گفت: در 72 روستای بخش مرکزی و 14 روستای بخش یامچی این شهرستان انتخابات شوراها برگزار می شود که در مجموع در دو بخش 296 نفر با رای مردم به عنوان عضو شورای اسلامی روستاها انتخاب می شوند.
راستگو افزود: در پنج شهر این شهرستان نیز در کل 27 نفر با رای مردم به عضویت شوراهای اسلامی شهرها در می آیند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی افراد ثبت نام کننده بین 41 تا 45 است، گفت: مسن ترین فرد ثبت نام کننده در این شهرستان متولد 1321 و جوان ترین فرد متولد 1370 است.
وی از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن خبر داد و افزود: در همه مراحل برگزاری انتخابات ملاک هیات های اجرایی و نظارت، قانون است.
راستگو یادآوری کرد: با هر داوطلبی که در زمان قانونی تبلیغات اقدام به تخلف انتخاباتی مانند دادن وعده های خارج از اختیارات شوراها و برهم زدن آرامش عمومی کند، به جد برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
شهرستان مرند با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/5188
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.