به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، مرتضی آبدار با اشاره به اینکه طی شش روز اخیر 25 هزار نفر گردشگر از روستای کندوان بازدید کرده اند، افزود: این روستای تاریخی که از روستاهای هدف گردشگری آذربایجان به شمار می رود، به دلیل معماری خاص شهرت جهانی دارد و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری ایرانی ها و اتباع خارجی تبدیل شده و همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.
وی اظهار کرد: کندوان از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است و در فهرست آثار ملی ثبت شده و یکی از سه روستای صخره‌ای جهان محسوب می شود که جاری بودن زندگی مردم به شیوه سنتی در این محل از ویژگی های خاص این روستای صخره ای نسبت به دو روستای مشابه خود در خارج از کشور است.
آبدار با اشاره به استقبال مردم برای گذران اوقات در ایام نوروز از روستای تاریخی کندوان، از این مجموعه تاریخی و گردشگری به عنوان پربازدیدترین روستای هدف گردشگری در استان نام برد.
وی افزود: روستاهای تاریخی ' اشتبین ' و ' نوجه مهر' در شهرستان جلفا نیز بعد از کندوان بیشترین آمار بازدید را در هفته نخست نوروز 96 به خود اختصاص داده اند.
آبدار ، وجود آب معدنی گوارا، خانه‌های منحصر به فرد و کله قندی در میان صخره ها، دره‌های سرسبز و خرم، آب و هوای مطبوع و لبنیات و عسل را از جاذبه های گردشگری کندوان اعلام کرد.
وی، هتل صخره ای کندوان را از دیگر جذابیت های کندوان برای گردشگران دانست که در تمام فصول سال آماده پذیرایی از گردشگران، داخل کران - صخره- در فضایی سنتی می باشد.
به گزارش ایرنا، شیوه ساخت خانه‌های روستای کندوان از نوع معماری صخره ای و به شکل مخروطی یا کله قندی است و برخی از باستان شناسان قدمت این روستا را به دوره های پیش از اسلام نسبت می‌ دهند.
روستای تاریخی کندوان در بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع در 62 کیلومتری غرب تبریز واقع است.
این روستا بیش از 800 نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.