سید شمس الدین مراثی روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نام گذاری سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب، 'اقتصاد' یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده شعار سال بوده و این نشانگر دغدغه ایشان نسبت به موضوع اقتصادی و معیشتی مردم است.
وی با اشاره به اینکه مردم ما شایستگی هرگونه خدمتی را دارند افزود: در زمینه های داخلی و خارجی مشکلات اقتصادی وجود دارد و به طور قطع رفع این مشکلات زمان بر است و با تولید و اشتغال مورد تاکید رهبر انقلاب می توان بخش بزرگی از این مشکلات را رفع کرد.
فرماندار عجب شیر با بیان اینکه خرید کالای ایرانی در افزایش اشتغال و کمرنگ شدن رکود اقتصادی موثر است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم نیز باید در تمام شئون زندگی خود تمام مؤلفه‌ های اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهند.
مراثی افزود: توجه به اقتصاد و حرکت در مسیر بهبود شاخص‌های موجود، از جمله مهم ‌ترین مسئولیت دستگاه های اجرایی در شهرستان است.
فرماندار عجب شیر خاطرنشان کرد: امیدواریم با نام‌ گذاری های مناسب از سوی مقام معظم رهبری و گشایشی که در سطح بین‌المللی رخ داد، همه دولتمردان بتوانند در زمینهٔ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه‌ های مختلف قدم بردارند.
وی افزود: در سخنان رهبر معظم انقلاب تولید داخلی، ایجاد اشتغال ، رفع بیکاری، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود به عنوان مهمترین مسائل کشور یاد شده است، مشکلاتی که کلید واژه رفع آنان توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
مراثی گفت: در شهرستان عجب شیر نیازمند این هستیم که به‌ طور حتم با کمک دولت، بخش خصوصی را پای‌ کار بیاوریم تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی؛ تولید -اشتغال کوشا باشیم.
وی با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان طبق سال گذشته ادامه خواهد داشت افزود: با برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سعی کردیم با هماهنگی تمام اعضا ستاد و به صورت یکپارچه در مسیر عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و توانستیم در طی 36 جلسه با پیگیری 110مصوبه در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، دامداری و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ، مشکلات بسیاری را حل و فصل کنیم.
فرماندار عجب شیر با اشاره به اقدامات انجام یافته در سال 95 افزود: در ناحیه صنعتی عجب شیر 14 سرمایه گذار جذب شده و 2 واحد به بهره برداری رسید و سه واحد نیز با پیشرفت 60 درصدی در دست ساخت است و مجموع این فعالیت ها اشتغال 370 نفر در این ناحیه صنعتی است.
مراثی ادامه داد: در شهر ک صنعتی عجب شیر نیز با صرف 60 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ها، 88 سرمایه گذار جذب شد و 6 واحد به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در شهرک صنعتی عجب شیر 151نفر مشغول کار هستند و حمایت از صادرات شرکت نفت سازه کوثر به خارج از کشور از جمله اقدامات در سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود.
وی افزود: مسوولان شهرستان عجب شیر نیز تلاش دارند تا با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با اتحاد و همدلی اقداماتی عملی در جهت تحقق این سیاست ها انجام دهند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
30777485/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.