اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه یک ساله نیست و باید تداوم داشته باشد، افزود: این پیش بینی وجود داشت که سال 1396 ادامه مباحاث اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال از جمله دغدغه های مهم عموم مردم به خصوص دولت و رهبر معظم انقلاب است و امیدوایم در سال جاری آذربایجان شرقی همانند سال 1395 که در تمام اهداف تعیین شده توانستیم انجام وظیفه کنیم در این دو موضوع نیز اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.
جبارزاده با شاره به اینکه برنامه های لازم در دو بخش اشتغال و تولید در استان اماده است، گفت: افزایش تولید و بالا بردن اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب تولیدات جدید شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های مورد توجه در آذربایجان شرقی است.
وی تاکیدکرد: در سال جاری توجه ویژه ای به مباحث شرکت های دانش بینان و تولیدات صادرات محور در این استان خواهد بود که لازمه هر کدام از آنها نیروی انسانی متخصص تحصیل کرده با دانش روز دنیاست.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با آغاز فصل کاری سال جدید برنامه های استان در بخش های مختلف اعم از کشاورزی و صنعتی برای تحقق شعار سال ابلاغ می شود.
وی با اشاره به تدوین سند تدبیرو توسعه استان، افزود: در این سند برش سال 1396 با رویکرد توجه ویژه به اشتغال و تولید صادراتی و تولید قابل رقابت انجام خواهد یافت.
جبارزاده با اشاره به حضور یک هزار و 700 طرح فناورانه در نمایشگاه فناوری های نو پیشرفته ربع رشیدی، اظهار کرد: سال 1396 سال شکوفایی منطقه وِیژه علم و فناوری ربع رشیدی خواهد بود.
وی ادامه داد: طرح های که سال گذشته در نمایشگاه فناوری های نو پیشرقته ربع رشیدی حضور یافته بودند در سال جاری به طور یقین به بهره برداری رسیده و صادرات خواهند داشت.
وی همچنین با تاکید بر اینکه توجه ویژه به بخش خدمات از جمله برنامه های استان در سال جاری است، افزود: در سال گذشته بیشترین توجه به بخش کشاورزی و صنعتی بود.
به گزارش ایرنا، سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشاردهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.