به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان میانه در سال 95، با تقدیر از تلاش اعضای شورای اداری اظهار کرد: هر چند خدمات ارائه شده در حد و شأن مردم نبود ولی در مقایسه با شهرستان های دیگر قابل قبول است.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، به تشریح اقدام دستگاه های شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پرداخت و افزود: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال موفق به احیای 20 واحد در بخش کشاورزی با اعطای 92 میلیارد و 830 میلیون ریال وام شدیم که منجر به 15 نفر اشتغال جدید در این واحدها شد.
فرماندار میانه ادامه داد: بهره برداری از کارگاه تولید روکش صندلی، احیای کارخانه های تعطیل شده آرد قافلانکوه و روز آذربایجان، تثبیت کارخانه گیربکس سازی میانرو، راه اندازی سیلوی 30 هزار تنی، راه اندازی کارخانه پانل های گچی، احداث کارگاه تولیدی الیاف مصنوعی ترکمانچای، کارگاه لباس و 3 کارگاه زیرمجموعه در سطح شهرستان از جمله اقدام ستاد اقتصاد مقاومتی بود.
شکری از شناسایی و ارائه تسهیلات به مبلغ 42 میلیارد ریال و بازتوانی 345 نفر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز پرداخت 10میلیارد ریال تسهیلات توسط اداره بهزیستی شهرستان به 80 نفر برای اشتغال زایی در طول امسال خبر داد.
وی گفت: امسال دو سردخانه 5 هزار تنی به بهره برداری رسید و برای دو سردخانه 5 هزار تنی دیگر نیز مجوز صادر شد که آغاز به کار کرده اند.
فرماندار میانه صدور مجوز برای سایت گردشگری آیدوغموش، احداث مجتمع گردشگری آبگرم سبز، صدور مجوز احداث مجتمع آب درمانی گوگدرق را از جمله اقدامات شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری برشمرد.
شکری، واگذاری بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون ادوات کشاورزی، توسعه پایاب سد آیدوغموش به میزان 2 هزار هکتار در 11 روستا را نیز از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان میانه برای حمایت و توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در جهت حمایت و توسعه صنایع دستی، برنامه ریزی و زمینه سازی برای انتقال 600 صنف آلاینده به خارج از شهر، پیگیری برای ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادراتی و اداره استاندارد در شهرستان و مطالعه دقیق و نقطه یابی برای اکتشاف معادن شهرستان را جزو اقدامات توسعه ای برشمرد.
فرماندار میانه از کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی آقکند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تمامی زمینه های اجرای این پروژه انجام و موانع برطرف شده که مسئولیت انجام این پروژه بزرگ شرکت مپنا است.
شکری در خصوص پروژه آب شرب میانه نیز گفت: در جلسه ای که در وزارت نیرو تشکیل شد، مقرر گردید سازمان آب، لوله را تامین و پروژه را آغاز کند که بنابر اعلام سازمان آب، لوله های این پروژه تولید نشده و باید به سفارش وزارت نیرو تولید و به میانه منتقل شود، همچنین برخی زمین ها نیز در این مورد باید تملک شود.
وی با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی بالغ بر 150 میلیارد ریال برای راه های روستایی میانه تخصیص یافته است، ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین این اعتبار توسط دولت، پروژه راه های روستایی انجام شود.
شکری با اشاره به فعالیت های حوزه عمرانی، 350 میلیارد ریال در بخش گازرسانی، 120 میلیارد ریال در بخش توسعه شبکه آب و فاضلاب، نوسازی و تحول عظیم در بخش برق رسانی، آب و فاضلاب روستایی و سایر بخش ها در سطح شهرستان را نمونه هایی از عملکرد دولت در بخش عمرانی برشمرد.
وی ترویج الگوی جدید کشت گندم باران توسط جهاد کشاورزی و استقبال چشمگیر کشاورزان از این نوع کشت را قدمی مثبت عنوان کرد و افزود: این امر موجب شد کشاورزان با کاشت گندم به میزان هزار هکتار، افزایش برداشت محصول به میزان 500 کیلوگرم در هر هکتار و درآمدی بالغ بر 400 میلیارد ریال داشته باشند.
فرماندار میانه با اشاره به برگزاری انتخابات طی ماه های آتی، خواستار همکاری تنگاتنگ دستگاه های شهرستان با ستاد برگزاری انتخابات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم شد و گفت: تجربه انتخابات گذشته نشان می دهد که جای هیچ گونه نگرانی نیست و همه عوامل در این راستا همدل و همراه هستند.
شکری با ابراز خرسندی از آمادگی کامل تمامی ادارات و دستگاه های شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در ایام نوروز، از افزایش نظارت های نوروزی خبر داد و افزود: نظارت بر بازار و غذاخوری های سطح شهر و محورهای مواصلاتی شهرستان باید به صورت ویژه ای انجام شود.
خبرنگار:زهره غلامی** انتشار:محمد رستگار
6132/7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.