وحید شادی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 115نفر مربوط به شهر تبریز بوده که 27نفر آنان در مراکز درمانی بستری شدند.
وی اظهار کرد: اکثر مصدمان در چهاشنبه آخر سال ناشی از سوختگی در نواحی صورت، چشم ها و دست ها بوده و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب دیده اند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش با حجم بالا باید خودداری شود، گفت: در موارد سوختگی باید بلافاصله محل سوختگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر آب سرد نگه داشت و از مالیدن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان و سیب زمینی به محل سوختگی خودداری کرد.
وی ادامه داد: از ریختن بتادین بر روی محل سوختگی نیز باید اکیدا خودداری شود، زیرا موجب تشدید سوختگی می شود و همچنین گذاشتن کمپرس یخ نیز موجب افزایش عمق سوختگی می شود.
شادی نیا اضافه کرد: پس از گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد با گذاشتن گاز استریل و یا پارچه تمیز و خشک بر روی محل فرد را به مرکز درمانی برسانند.
وی خاطرنشان کرد: اگر سوختگی در ناحیه گردن، دست و یا پا باشد بیرون آوردن گردنبد، انگشتر، ساعت، کفش و جوراب از بدن فرد از اولویت هاست.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: اگر بخشی از لباس مصدوم به محل سوختگی چسبیده باشد، از کندن آن خودداری شود.
وی با بیان اینکه نیروهای این مرکز از آمادگی کامل برای امداد رسانی به شهروندان برخوردارند، گفت: علاوه بر پایگاه های اصلی آمبولانس های 115 در میادین اصلی شهرها مستقر بودند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.